Plagiat w projektowaniu marek i logo

7 grudnia 2020

Mówią, że "plagiat to najwyższa forma pochlebstwa", Spójrz na te logotypy, aby zobaczyć przykłady rażących projektów "cribbing".

Logo Rio 2016 vs Telluride

Rio 2016 vs Telluride

Logo Rio 2016 ma oczywiste podobieństwa do Fundacji Telluride, organizacji charytatywnej z Kolorado. Fred Geilli, z brazylijskiej agencji projektowej, powiedział, że nigdy nie widział logo Telluride, zanim zostało mu ono wskazane.

logo brasil-carnaval-2004

Ale na pewno widzieli inne logo z nieco bliższej odległości od domu. Tutaj logo Karnawału Salwadorskiego. Hmm, bardzo podobne, zastanawiam się, czy ktoś wskazał to panu Geillowi?

Unilever vs Świat Zdrowia

Unilver vs Swiat Zdrowia

Oto naprawdę wspaniałe i dość błyskotliwe logo Unilevera, które oczywiście zostało zerwane przez polską firmę farmaceutyczną Świat Zdrowia - zmieniły one tylko kształt i kolor - jest zbyt rażące, a Unilever to jedna z największych firm na świecie, trudno będzie się przed tym ukryć.

sztuka szkocka kontra kwark

Scottish Arts Council Vs Quark

Quark jest ogromną firmą programistyczną dostarczającą projektantom grafiki komputerowej od lat - można by pomyśleć, że wiedzą lepiej niż rażąco stalowe logo małego biura rządowego. Są one zbyt bliskie, aby być zbiegiem okoliczności; w rzeczywistości są one tak podobne, że wybaczyłoby się myśleć, że Quark był oddziałem Szkockiej Rady Sztuki.

obama- romney nalepka na zderzak

Barack Obama Vs Mit Romney

Według doniesień, powodem, dla którego Mit Romney zawiódł w swojej ostatniej kampanii prezydenckiej, było to, że nie był wystarczająco wyjątkowy, nawet po naklejce na zderzak (uwielbiany przez Amerykanów, nie tak popularny tutaj, w Wielkiej Brytanii). Oto przykład, który potwierdza ten fakt, choć uważamy, że wersja Romney'a, (patrz tutaj po prawej) ma lepszą kolorystykę, niebieski i czerwony są bardziej kolorowe i żywe, mniej mdłe niż Obamy - nawet przekaz jest bardziej przejmujący - ale to, co go zawodzi, to layout, rażące porwanie Obamy!

jabłko vs samsung

Ale kopiowanie pomysłów nie ogranicza się tylko do projektowania logo i brandingu, projekt produktu widziałam tutaj smartfon Samsung 'wannabe iPhone'.

Lady Gaga jest znana na całym świecie z tego, że jest wyjątkowa w swoim wyglądzie i kreatywnej stylizacji. Ale oczywiście nie była ona fanką Kylie w 2007 roku, używając dokładnie tej samej czcionki i podobnej stylizacji jak na okładce płyty Kylie 'Hearts'. Gołąb wciśnięty do tego samego pudełka, ci dwaj artyści są z pewnością zbyt podobni, by to było nie do poznania, jak Lady Gaga mogła sobie z tym poradzić?

Lady-gaga-vs-kylie

Lady Gaga była również krytykowana za podążanie w ślady Madonny, jednak marka Madonny nie jest bynajmniej wyjątkowa. Zbudowała swoją wielomilionową karierę, manipulując swoją wizualną marką i podążając śladami hollywoodzkich gwiazd, które odeszły przed nią. Łamie zasady wizualnych praw autorskich, ale uchodzi jej to na sucho. Jest przeciwna wszystkiemu, co zostało wspomniane w tym wpisie na blogu.

Bycie unikalnym jest tym, co odróżnia Cię od wszystkich innych w Twojej branży, bycie unikalnym jest tym, co sprawia, że Twoi klienci o Tobie pamiętają, kopiowanie z innych miejsc może zwrócić Twoją uwagę ze wszystkich złych powodów, takich jak te, o których tutaj wspomnieliśmy, nawet jeśli Madonnie ujdzie to na sucho, jest to mało prawdopodobne.