Jak przygotować się do odświeżenia marki

15 września 2022

Trudno to przyznać, ale wypadliście z obiegu. Twoja marka dawała Ci kiedyś motyle w brzuchu, ale teraz zastanawiasz się, czy nie byłoby lepiej, gdybyście byli przyjaciółmi.

Zamiast całkowicie rezygnować ze swojej marki, być może nadszedł czas na jej odświeżenie. Odświeżenie marki przywróci to uczucie miłości dla Ciebie i Twoich klientów.

Czego można się spodziewać podczas odświeżania marki

Odświeżenie marki to okazja do zmiany przekazu i emocjonalnego odwołania się do klientów. Odświeżenie powinno również uwzględniać zmiany, jakich dokonał Twój biznes od czasu, gdy marka została pierwotnie zbudowana.

Proces ten może wydawać się przytłaczający. Będziesz musiał zmienić materiały marketingowe, a także przeprojektować swoje logo i inne elementy graficzne. Nawet Twoje kanały social media będą miały wpływ.

Chociaż wydaje się, że jest to dużo do zrobienia, możesz sprawić, że proces ten będzie prosty dzięki odpowiedniej ilości przygotowań.

Powiązane: 5 rzeczy, których potrzebujesz na swoje pierwsze spotkanie projektowe

1. Miej na uwadze konkretny cel

Zdefiniuj priorytety i wartości swojej marki, a następnie wykorzystaj te informacje do wyznaczenia celów. Jak chcesz, aby Twoja marka wyglądała po odświeżeniu? Co masz nadzieję osiągnąć? Wykorzystaj cele SMART (konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie), aby dać firmie szczere oczekiwania i nadzieje związane z procesem.

2. Dowiedz się, co lubisz, a czego nie lubisz w swoim obecnym brandingu

Ciężko pracowałeś nad stworzeniem obecnej tożsamości marki i nie chcesz zaczynać od zera podczas odświeżania. Zidentyfikuj aspekty tożsamości, które lubisz, abyś mógł je włączyć do nowego brandingu.

Jednocześnie ważne jest, aby zrozumieć, co Ci się nie podoba. Jeśli nie jesteś zadowolony z jakiegoś aspektu swojej marki - projektu logo, tagline, kolorów marki, oznakowania w sklepie, osobowości - musisz zostawić go na podłodze podczas odświeżania. Przynajmniej ten aspekt musi zostać zaktualizowany, aby odzwierciedlał Twoje obecne cele.

Powiązane: Co twoi projektanci graficzni potrzebują, aby trafić w dziesiątkę

3. Zidentyfikuj historię swojej marki

Opowiadanie historii jest ogromną częścią procesu budowania marki. Najbardziej udane marki wiedzą, jak opowiadać historie. Nawet jeśli Twój biznes jest stosunkowo nowy, możesz opowiedzieć o tym, jak powstała Twoja firma, możesz zwrócić uwagę na pracowników i opowiedzieć o swojej misji lub wizji na przyszłość. Znajdź sposób, aby włączyć nasz unikalny głos do odświeżenia swojej marki.

4. Przeprowadzenie badań rynkowych

Przeanalizuj rynek i konkurencję, aby upewnić się, że nowy branding będzie trafiony w gusta nabywców. Przyjrzyj się elementom projektu i przekazowi, aby odświeżenie marki było trafione w punkt. Chodzi o to, aby przyciągnąć jeszcze więcej docelowych klientów, a badania mogą w tym pomóc.

5. Zachowaj spójność przekazu

Odświeżenie marki to doskonały moment na wprowadzenie zmian, ale nie zmieniaj zbytnio punktu ciężkości marki. Przekaz Twojej marki musi pozostać spójny w swojej istocie, nawet jeśli możesz wprowadzić kilka kluczowych zmian. Jeśli masz dużą bazę klientów, nie wprowadzaj radykalnych zmian, które mogłyby ich zniechęcić.

Powiązane: Jak napisać brief kreatywny, który pokocha projektant

Nie bój się zmian

Wiele marek boi się odświeżenia, ponieważ obawia się zmian. Zmiany mogą być przerażające, ale mogą też być korzystne. Jeśli Twoja marka czuje się nieco stęchła, przeanalizuj ten problem i wymyśl zabawne i kreatywne sposoby na nadanie jej tak potrzebnej iskry.

Jeśli nie jesteś pewien, jak zacząć, to nic nie szkodzi. Eksperci ds. kreatywności i marketingu w Ironmark mogą pomóc w ocenie tego, co działa, a co nie działa dla Twojej marki i przedstawić zalecenia na przyszłość. Skontaktuj się z nami już dziś, aby zobaczyć, dokąd może zaprowadzić Cię nowy branding!