Krótkie filmy: Gorący trend czy błysk na patelni?

2 lutego 2022

Napisany przez Howarda Fentona, Starszy konsultant ds. technologii, NAPL Czy zauważyłeś gwałtowny wzrost zainteresowania wideo? W styczniu Twitter wprowadził nową usługę o nazwie Vine, która pozwala użytkownikom na tworzenie i tweetowanie sześciosekundowych, zapętlonych filmów. Od tego czasu Vine stał się numerem jeden wśród aplikacji do pobrania w sklepie Apple. Stał się tak popularny, że wiele krajowych marek eksperymentuje z Vine. Niedawno opublikowany raport przez Leadtail dostarcza kilku interesujących spostrzeżeń na temat atrakcyjności Vine. Raport skupił się na aktywności na Twitterze 1797 marketingowców w pierwszym kwartale 2013 roku. W tym okresie czasu, kierownicy wysłali ponad 400 000 tweetów i udostępnili prawie 86 wspólnych linków. Raport wykazał, że 10% decydentów marketingowych udostępniło co najmniej jedno wideo Vine w pierwszym kwartale. Jak wiele osób już wie, rosnące znaczenie wideo nie jest niczym nowym. YouTube jest drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Podczas gdy niektórzy używają go jako narzędzia rozrywkowego, społeczność marketingowa widzi w nim nowe możliwości marketingowe. W rezultacie, Google zwiększyło znaczenie wideo w swojej definicji tego, co jest ważne dla optymalizacji wyszukiwarek. Sukces Vine nie pozostał niezauważony i inne serwisy społecznościowe dodają krótkie filmy do swoich możliwości. Na przykład Facebook, właściciel Instagrama, ogłosił niedawno, że dodaje piętnastosekundowe filmy do swojej witryny. Stworzyli trzynaście filtrów do modyfikacji wideo i wprowadzić funkcję stabilizacji obrazu o nazwie Cinema. Według wideo zamieszczonego w sieci, różnica jest znacząca. Co sądzicie o tych ultrakrótkich filmikach? Czy te krótkie filmy będą miały taki sam wpływ jak 2-3 minutowe filmy, np. zwiększenie SEO (search engine optimization)? Czy marketerzy przyjmą krótkie filmy jako część kampanii marketingowej cross media? Czy może krótkie filmy są bardziej jak meteor sunący po niebie - bardzo krótkie życie, które szybko się wypala? Interesują Cię podobne tematy? Możesz chcieć sprawdzić:

    Trzy technologie trwale zmieniające naszą branżę Następna wielka rzecz - nowe technologie mobilne Spersonalizowane wideo: Następne medium w nowych mediach Małe drukarnie oferujące usługi wideo... Naprawdę? Tak, naprawdę!

_____ Howie Fenton jest konsultantem i doradcą biznesowym w NAPL, a także płatnym współpracownikiem tego bloga. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności oraz dodawania usług cyfrowych i wartościowych poprzez badania klientów. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.