Druk 18: Porady, ciekawostki i wnioski dotyczące druku produkcyjnego

26 września 2021

Nie jestem drukarzem komercyjnym, ale piszę o tej branży od, hm, powiedzmy, że bardzo dawna i jestem entuzjastą druku. Targi Print 18 były pierwszymi, w których uczestniczyłem od dłuższego czasu i były interesujące i pouczające na wielu poziomach. Inne pomysły i trendy z targów Print 18 omówimy w kolejnych wpisach, ale dziś przedstawiam krótkie spojrzenie na niektóre z moich notatek z pokazu, nazwane pieszczotliwie "Printing Tips, Tidbits and Takeaways from Print 18".

Oczy otwarte na aplikacje atramentowe

"Co jeszcze mogę zrobić z atramentem, o czym nie myślałem?". Jeśli targi Print 18 spełniły swoje zadanie (a spełniły!), zaciekawieni uczestnicy wyszli z nich z mnóstwem rzeczy do przemyślenia w odpowiedzi na to pytanie. Popularnym tematem było maksymalne wykorzystanie zalet drukarek atramentowych poprzez nowe zastosowania. Kiedy druk atramentowy był w powijakach, drukarnie miały do czynienia z ograniczonym wyborem papieru, ale teraz jest o wiele więcej do przemyślenia. Dziś, gdy sprzedawcy pokazują, co jest możliwe, kto nie zaczyna się zastanawiać: "Co jeszcze możemy zrobić?".

Drukarki atramentowe, podłoża i Ty

Konsumentów nadal przyciąga dotykalna natura druku. Czasami medium wykonuje swoją pracę tak dobrze, że w swojej doskonałości pozostaje niezauważone. Czasami jednak to podłoże jest gwiazdą pokazu. Uczestnicy panelu Print 18 nieustannie podkreślali, że dostępność i możliwości wyboru dobrych podłoży zależą od współpracy z papierniami i technologiami suszenia. Tak wiele dróg na rynek zależy od podłoża, a kraina podłoży do drukarek atramentowych to zupełnie inny świat. Warto rozważyć poniższe pytania, aby pomóc sobie w dokonaniu najlepszego wyboru podłoża:

    Czy przed wyborem prasy do druku atramentowego powinienem zatrudnić osoby zajmujące się papierem? Czy będę przywiązany do czegoś, co może zniknąć z rynku? Czy mogę pokazać klientom próbki na papierze przy użyciu ich plików?

Sukces druku atramentowego: Konwersja pracy czy nowy biznes, a może jedno i drugie?

Gdzie większość ludzi odnosi sukcesy z drukarkami atramentowymi? Transfer offsetowy? Przetwarzanie istniejących zleceń? Generowanie nowego biznesu? Podczas jednej z sesji panelistom zadano pytanie: "Który z tych scenariuszy jest najczęstszym doświadczeniem dostawców usług druku atramentowego?".

    Przekształcamy klientów i istniejące prace z czegoś innego na atrament. Dzięki możliwościom i wartościom atramentu dodajemy nowe firmy".

Wydaje się, że w przypadku drukarek atramentowych odpowiedź może brzmieć: wszystkie powyższe.

Dane: Wyzwanie i szansa

Gromadzenie danych i zarządzanie nimi stanowiło do tej pory przeszkodę w pełnym wykorzystaniu technologii tonerów i drukarek atramentowych, ale to już nie jest prawdą. Popularnym tematem konferencji był sposób wykorzystania danych w takich zastosowaniach jak personalizacja. Uczestnikom powiedziano, że potrzebują odpowiedzi na te dwa wyzwania związane z danymi, aby wprowadzić więcej stron do drukarek atramentowych:

    Czy wiesz, jak naprawdę wykorzystać dane do skutecznego marketingu? Czy Twoje działania marketingowe i sprzedażowe sprzedają wartość indywidualnych danych?

Bezpieczeństwo również stało się niezwykle ważne, ponieważ klienci PSP chcą wiedzieć, że ich dane są chronione. Wskazówka: Upewnij się, że Twoi partnerzy w zakresie przepływu pracy i technologii przenoszą strumienie danych do bezpiecznych obszarów.

Powiedz marketerom to, co powinni wiedzieć

Być może nie wystarczy już tylko drukowanie korespondencji bezpośredniej. W dzisiejszych czasach można zrobić o wiele więcej dla swoich klientów, a marketerzy lubią mieć więcej rzeczy pod jednym dachem. Inwestuj w umiejętności i technologie, które podnoszą Twoją wartość i budują przywiązanie do konta. Istnieją narzędzia, które pomagają w śledzeniu i raportowaniu klientom, co dzieje się po tym, jak ich prace opuszczają strumień druku. Firmy chcą wiedzieć: "Co marketing robi dla mnie?". Sprawdzone kampanie prowadzą do zwiększenia działalności PSP, a może i wyższych nakładów.

Nowa rola dla druku: Marketing o wysokiej wartości

Jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy, które można było zobaczyć w Chicago, było to, że druk pozostaje istotny w cyfrowym świecie. Druk nadal działa, a teraz jego ważnym zadaniem jest przyciąganie ludzi do stron internetowych. Druk zmienia się z towaru w wartość dodaną, gdy jest zaprojektowany jako część kampanii cyfrowej lub wielokanałowej. Co trzeba zrobić, aby zwiększyć wartość marketingową oferty drukowanej?

Jedną z najważniejszych wskazówek jest zbadanie, w jaki sposób można uzyskać więcej informacji od potencjalnych klientów w każdym punkcie kontaktu. Wykorzystaj te dane, aby poprawić ogólne wrażenia klienta podczas podróży w obie strony między statycznym drukiem a marketingiem cyfrowym. To jest właśnie to, co sprzedaje druk marketerom - i sprawia, że wciąż do niego wracają.

Nowa rola druku polega na wypełnianiu luki między marketingiem offline i online. Innymi słowy, nie należy obawiać się utraty druku na rzecz marketingu cyfrowego. Aby konsumenci mogli podejmować decyzje, potrzeba więcej, a nie mniej kontaktów.

AR, AR wszędzie

Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality - AR) zdobywa rynek poligraficzny i była obecna wszędzie na targach Print 18. Patrząc w przyszłość, AI i AR nadchodzą szybko, a direct mail stał się portalem do doświadczeń VR. Niesamowitym, kto by pomyślał, momentem było zobaczenie spersonalizowanego doświadczenia AR nałożonego na doświadczenie drukowania, które można powtarzać na małą lub bardzo dużą skalę. AR jest zaskakująco kompatybilne z drukiem i innymi technikami, takimi jak personalizacja i geolokalizacja. AR może dostarczać dodatkowych treści w sposób przyjazny dla użytkownika i interesujący. Nie jesteśmy w stanie w pełni wyjaśnić możliwości AR w jednym akapicie, ale na początek zajrzyj do kilku innych naszych blogów poświęconych temu tematowi. Istnieją dobre argumenty biznesowe przemawiające za AR jako częścią wielokanałowej kampanii obejmującej druk.

4-kolorowe koperty przemawiają do konsumentów

Gotowy na przekraczanie granic? Większość druków nadal trafia do obiegu pocztowego, więc nie można ignorować rynku direct mail. To, co się teraz wyróżnia, to koperty, które przełamują bariery - czyli koperty czterokolorowe produkowane z podajnikiem w linii. Tak, to już coś. Zajmiemy się tym bardziej szczegółowo w nadchodzącym wpisie.

Shine wyróżnia się

Wszechstronna prasa, która z łatwością i w przystępnej cenie obsługuje atramenty metaliczne, stanowi alternatywę dla folii w zastosowaniach opakowaniowych i pozwala na przeniesienie większej ilości tych prac do własnego zakładu. Tak tylko mówię.

Uczyń technologię swoim sprzymierzeńcem

Konkurencja jest tak zacięta jak nigdy dotąd, ale technologia może być Twoim sprzymierzeńcem. Jeśli chcesz się rozwijać, przygotuj się na korzystanie z wszystkich jej możliwości. Zawsze znajdzie się jakaś nowa aplikacja, która pomoże rozwinąć Twój biznes. Skorzystaj z każdej okazji, jaką oferują sprzedawcy, aby być na bieżąco z trendami, takimi jak seminaria edukacyjne (lub duże konferencje). Technologia to nie tylko Twój sprzymierzeniec, to katalizator dla strategicznego kierunku rozwoju Twojej firmy. Wskazówka: Zacznij od strategii i używaj technologii, aby ją wspierać.

Pomysły dla poszukiwaczy zysków z druku

Niektórzy uczestnicy konferencji Print 18 przyjechali w poszukiwaniu kolejnej linii zysku do zaoferowania. Oto rady, z którymi się zetknęliśmy: Weź to, co robisz, i zastosuj te usługi w jak największej liczbie segmentów branży docelowej. Albo pomyśl o innych potencjalnych klientach, którzy mają podobne cele i potrzeby marketingowe. Drukarze wiedzą, co robią, ale nie zawsze wiedzą, co jest opłacalne. Twoja najbardziej dochodowa oferta może nawet nie być częścią Twojej podstawowej działalności. Kilku prelegentów w różnych sesjach mówiło o przydatności oceny w celu odpowiedzi na te pytania.

Inwestycje w druk zorientowane na zastosowania

Co jeszcze powinieneś sprzedawać klientom? "Przyjrzyj się, czego nie robią Twoi klienci" - powiedział jeden z prelegentów. Gdzie można uzupełnić braki i stworzyć stabilność konta (kolejny powracający temat konferencji). Wszystko wskazuje na to, że dostawcy usług druku mogą teraz zainwestować w druk atramentowy, aby wypełnić niektóre z tych luk. Przykładowo, PSP może zajmować się grafiką promocyjną w handlu detalicznym, artykułami specjalistycznymi, krawędziami półek lub etykietami, ale pozostałe elementy marki, takie jak opakowania, zleca na zewnątrz. Dzisiejsi dostawcy usług poligraficznych mają więcej możliwości, aby przenieść tę pracę do domu i przejąć większą kontrolę.

Jak dobrze prowadzisz marketing swojej firmy poligraficznej?

Słyszałem, jak kilka osób mówiło o potrzebie prowadzenia przez drukarnie komercyjne i zakłady większej liczby działań marketingowych (Podobnie jak dzieci szewca, którym brakuje butów, profesjonalne drukarnie mają tendencję do umieszczania własnych informacji na końcu). Jakie techniki autopromocji sprawdzają się w przypadku drukarni? Organizuj dni otwarte i warsztaty dla liderów, aby przyciągnąć klientów. Bądź aktywny w mediach społecznościowych i dziel się przydatnymi pomysłami. Zaangażuj się w działalność rad i paneli branżowych. A może w przyszłym roku zobaczymy się na targach Print 19.

Co przykuło Twoją uwagę na targach Print 18?

Jaki był Twój moment "ah-ha"?