Czy naprawdę potrzebujesz bloga?

2 grudnia 2021

Marketing treści jest ważną częścią strategii marketingowych firm, a wiele mówi się o roli i znaczeniu blogowania w szczególności. Ale czy drukarnie potrzebują bloga? Wokół jest mnóstwo blogów. Czy ktoś w ogóle czyta blog drukarni? Czy naprawdę warto się starać? Jako długoletni bloger zarówno dla całej branży, jak i w imieniu prywatnych klientów, dotarłem do społeczności czytelników, aby zadać te właśnie pytania. Czy czytasz blogi drukarni? Jeśli tak, to dlaczego? Jeśli nie, dlaczego nie? Jaką korzyść przynoszą blogi drukarni? To jest to, co stale słyszę w kółko.

    Blogi mają kluczowe znaczenie dla SEO.

Dzisiejsze wyszukiwarki nie koncentrują się wyłącznie na słowach kluczowych. Wiedzą, kiedy strona zawiera dobrą treść i jest ona regularnie aktualizowana. Blogi, które znajdują się na Twojej stronie internetowej są wyszukiwalne, a treściwe blogi z dobrymi nagłówkami i regularnie aktualizowaną treścią są bardziej widoczne i atrakcyjne dla wyszukiwarek.

    Dobre, merytoryczne blogi sprawią, że zostaniesz znaleziony przez nabywców druku.

Gdy firma szuka nowych dostawców, zwłaszcza tych, którzy oferują coś unikalnego (nietypowe kształty listów, specyficzne powłoki, farby metaliczne), wyszukuje to w Google. Zamieszczaj treści dotyczące rodzajów wykonywanych przez Ciebie zleceń i bądź konkretny. Jeśli ktoś ma projekt druku cyfrowego, który wymaga srebrnego metalicznego tuszu, Twój post o "świetnej jakości i cenach" nie sprawi, że zostaniesz znaleziony. Jednak post o rozszerzeniu oferty usług o złoty i srebrny metaliczny atrament w nowym urządzeniu Xerox Color 800i/1000i już tak.

    Blogi budują wiarygodność.

Zanim ktoś podniesie słuchawkę i zadzwoni lub wyśle do Ciebie zapytanie e-mailem, sprawdzi Twoją stronę internetową. Jeśli masz bloga, rzucą na niego okiem. W ciągu kilku sekund wyrobią sobie o Tobie zdanie. Czy ta firma ma doświadczenie w ich obszarze potrzeb? Czy oni specjalizują się w niektórych rynkach pionowych? Jeśli tak, to w jakich? Czy są tam studia przypadków? Kim są ich klienci? Możesz chcieć uniknąć zamieszczania ogólnych treści biznesowych na temat gospodarki, trendów w branży klienta lub strategii HR. Jest to treść, którą można znaleźć wszędzie i nie ma nic wspólnego z drukiem. Z perspektywy potencjalnych klientów, słaba lub nieistotna treść jest gorsza niż brak treści w ogóle. Odwiedzający będą również patrzeć na to, jak aktualne są posty. Czy Twój ostatni post był z sierpnia 2014 roku? Czy może z tygodnia lub dwóch temu? Jak często zamieszczasz posty? Jeśli jest to tylko raz na pół roku, blog wygląda jak przeoczenie. Jeśli założysz bloga i nie podążasz za nim, odbija się to na Twoim profesjonalizmie i zaangażowaniu biznesowym. Ponownie, jeśli tak jest, prawdopodobnie lepiej nie mieć bloga w ogóle. Tak więc odpowiedź na pytanie: "Czy potrzebujesz bloga?" brzmi: dobry, regularnie aktualizowany blog z konkretną, istotną treścią może Ci naprawdę pomóc. Ale jeśli publikujesz nieregularnie i zamieszczasz ogólne lub przestarzałe treści, które nie są specyficzne dla Twojej dziedziny wiedzy, to nie tylko jest to nieskuteczne, ale może działać przeciwko Tobie. Jeśli masz zamiar założyć bloga, zrób to dobrze. Publikuj istotne, wysokiej jakości treści i publikuj je zgodnie z regularnym harmonogramem.