3 sposoby na to, jak marketing zamkniętej pętli prowadzi do sukcesu w sprzedaży

14 czerwca 2022

Zanim przejdziemy do sedna, co to jest marketing w zamkniętej pętli?

Mówiąc najprościej, marketing w zamkniętej pętli to marketing, który zapewnia współpracę między działami sprzedaży i marketingu. Zamyka on pętlę pomiędzy sprzedażą, która nastąpiła w wyniku wdrożonych działań marketingowych. W sprzedaży biznesowej gwarantuje to, że zespół sprzedaży przekazuje zespołowi marketingu informacje o transakcjach zawartych na podstawie leadów dostarczonych przez dział marketingu. W marketingu konsumenckim marketing w pętli zamkniętej odnosi się do atrybucji.

Technika ta pozwala marketerom dowiedzieć się, jak skuteczne są ich strategie i pomaga określić zwrot z inwestycji. Wykorzystuje się ją również do definiowania ważnych punktów danych, takich jak to, ile leadów ze strony internetowej przekształca się w klientów oraz które reklamy są najczęściej klikane przez potencjalnych klientów.

Wielu marketerów nie stosuje marketingu zamkniętej pętli, ponieważ uważa go za zbyt trudny. To duży błąd - stawia ich to w bardzo niekorzystnej sytuacji. Ważne jest, aby wiedzieć, czy Twoja inwestycja marketingowa przynosi korzyści Twojej marce, a możesz to zrobić, śledząc każdy lead i dolar zarobiony dzięki strategii marketingowej Twojej firmy.

Jeśli nadal nie jesteś przekonany, poniżej przedstawiamy kilka powodów, dla których warto rozważyć wdrożenie marketingu w pętli zamkniętej!

Przeczytaj: Dostosuj się do zmiany pokoleniowej: Dostosowanie sprzedaży i marketingu

Pomaga zidentyfikować najlepsze kanały konwersji

Jednym z głównych aspektów marketingu w pętli zamkniętej jest określenie, które źródła dostarczają najwięcej leadów. Zbierając te dane, można skupić się na tych konkretnych kanałach, nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami w tych miejscach i rozpocząć proces ich konwersji na sprzedaż. Niezależnie od tego, czy są to kanały online czy offline, wszędzie tam, gdzie przebywają Twoi główni klienci.

Marketing drukowany zawsze był skutecznym narzędziem sprzedaży marki masowej publiczności; badania pokazują, że więcej konsumentów zareaguje natychmiast na direct mail niż na e-mail. Należy pamiętać, że marketing drukowany można wzbogacić o artykuły promocyjne (takie jak breloki, koszulki i długopisy), które również zapewniają fizyczny kontakt z klientami. Marketing drukowany może odgrywać dużą rolę w marketingu zamkniętej pętli. Przykładem może być reklama bezpośrednia, która kieruje odbiorców na stronę internetową opatrzoną marką i umożliwia im konwersję na tej stronie. Kiedy odbiorca staje się klientem, sprzedaż może być przypisana do tej indywidualnej przesyłki. Można również testować różne kreacje, nagłówki, dane demograficzne lub inne kryteria, aby sprawdzić, czy któreś z nich przyniosą lepsze rezultaty.

Precyzyjnie prognozuje sukces kampanii marketingowej

Kolejną zaletą marketingu w pętli zamkniętej jest to, że eliminuje on zgadywanie z kampanii marketingowych. Marketerzy często tworzą kampanie w oparciu o to, co myślą, że spodoba się odbiorcom, ale marketerzy działający w zamkniętej pętli wykorzystują statystyki i dane, aby tworzyć kampanie, które z większym prawdopodobieństwem wywołają zaangażowanie odbiorców.

Poproś zespół sprzedaży, aby omówił bieżące kampanie ze swoimi liderami i dowiedział się, co im się podobało, a co nie. Sprzedawcy mogą nawet posiadać już takie informacje, bazując na wcześniejszych interakcjach z klientami. Wykorzystaj tę wiedzę w połączeniu z narzędziami takimi jak Google Analytics, aby określić, jak skuteczne były Twoje kampanie w przeszłości, jeśli chodzi o konwersję potencjalnych leadów na klientów i wynikającą z tego sprzedaż.

Te dane pozwolą Ci pewnie iść naprzód, tworząc odpowiednie strategie kampanii w oparciu o to, co już wiesz. Pozwalają one również działowi marketingu przewidywać przyszłą sprzedaż poprzez analizę dotychczasowych wskaźników konwersji oraz analizę wzorców, jakie przyjmują potencjalni klienci. Wszystkie te informacje pomogą opracować bardziej efektywne kampanie.

Obniża czas i koszty procesu konwersji leadów

Kiedy już uda Ci się skierować działania marketingowe we właściwym kierunku - kładąc nacisk na właściwe kanały konwersji i stosując skuteczne kampanie - zaczniesz zauważać, jak skraca się długość cyklu sprzedaży. Ma to sens: kiedy już wiesz, gdzie znajdują się Twoi idealni klienci i co lubią, przekonanie ich do zostania klientami będzie wymagało mniej czasu i wysiłku.

Najlepszym sposobem na śledzenie tego zjawiska jest system CRM (Customer Relationship Management). System CRM pomoże Ci automatycznie śledzić konwersję i źródła leadów, a także przechowywać ich dane kontaktowe. Dostarczy on również danych na temat tego, ile osób widziało Twoje reklamy, jaki procent z nich kliknęło na Twoją stronę internetową i jakie działania podjęli po wejściu na nią. Dzięki temu, że zarówno zespoły sprzedaży, jak i marketingu regularnie aktualizują i przeglądają te informacje, oba zespoły mają możliwość współpracy i ciągłego doskonalenia cyklu marketingowo-sprzedażowego.

Podsumowując

Marketing w zamkniętej pętli jest skutecznym narzędziem, które zapewnia nieoceniony wgląd w skuteczność procesów i kampanii marketingowych. Zarówno działy sprzedaży, jak i marketingu zyskują na zwiększonej komunikacji i informacji zwrotnej. Dzięki wskazówkom od zespołu sprzedaży, marketerzy są w stanie skierować środki we właściwe miejsca we właściwym czasie, aby pomóc zespołowi sprzedaży w zamknięciu większej liczby transakcji.

Jeśli potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu działalności, skontaktuj się z nami w firmie Ironmark! Niezależnie od tego, czy zaczynasz od podstaw, czy też masz już podstawową procedurę, nasz utalentowany zespół może pomóc Ci w uruchomieniu własnego systemu marketingu zamkniętej pętli. A jeśli chcesz otrzymywać od nas więcej informacji, zapisz się na nasz blog, aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami branżowymi.