Wykorzystanie celów SMART w planie marketingowym na rok 2020

18 sierpnia 2022

Zanim się obejrzysz, będzie już rok 2020. Nadszedł czas, aby umieścić razem te 2020 cele marketingowe, które nie miałeś czasu, aby nawet myśleć o. W tej chwili są one trochę niejasne, a Tobie brakuje czasu. Dlaczego nie spróbować stworzyć celów SMART?

Czym są cele SMART?

Od czasu, gdy w 1981 roku po raz pierwszy użyto słowa SMART, jego znaczenie zostało zmodyfikowane tak, by oznaczało nieco inne rzeczy dla różnych ludzi. Pomimo drobnych różnic, SMART odnosi się do celów, które są:

Konkretne

Zwiększenie ruchu na blogu to fajny cel, ale nie jest on konkretny. Bardziej konkretnym celem byłoby: Zwiększenie ruchu na blogu poprzez dodanie do niego kategorii Zaangażowanie pracowników.

Mierzalny

Cel musi być wymierny. Jeśli nie możesz zmierzyć celu, skąd wiesz, czy go osiągnąłeś? Czy chcesz zwiększyć ruch na blogu o 5%, 25%, czy 50%?

Osiągalny

Jeśli cel nie jest osiągalny, to nie jest to cel, tylko marzenie. Zwiększenie ruchu na blogu o 25% może być nierealne, jeśli Twój obecny miesięczny wzrost wynosi mniej niż 2%.

Istotny

Cele marketingowe muszą mieć swój cel. Dlaczego warto zwiększyć ruch na blogu? Czy próbujesz poprawić swoją strategię inbound marketingu? Czy potrzebujesz lepszego generowania leadów?

Timely

Celem może być zwiększenie ruchu o 25% do końca 2020 roku, ale ustalenie kwartalnego celu na poziomie 5% może być lepszą opcją, abyś mógł dostosować taktykę w razie potrzeby.

Jeśli chcesz mieć SMARTER cele, upewnij się, że oceniasz i rewidujesz swoje postępy w ustalonych odstępach czasu w ciągu roku.

SMACZNY CEL

Zwiększ ruch na blogu o 25% w 2020 roku, publikując dwa do trzech artykułów tygodniowo w nowej kategorii Zaangażowanie pracowników, i oceniaj jego skuteczność co miesiąc, wprowadzając korekty w razie potrzeby.

Teraz, gdy masz już cele, jak wykorzystać cele SMART do stworzenia udanego planu marketingowego?

Jak używać celów SMART

Cele marketingowe nie są tworzone w próżni. Są one tworzone w kontekście realizacji celów sprzedażowych firmy. Jak więc upewnić się, że Twoje cele marketingowe są zgodne z celami Twojej firmy?

Określ cele biznesowe

Cele biznesowe mogą być długoterminowe, takie jak "Zostań liderem w branży do 2025 roku", lub krótkoterminowe, takie jak "Zwiększ przychody w 2020 roku o 15%".

Ustal priorytety

Strategia marketingowa musi odnosić się do wszystkich celów biznesowych, ale ograniczenia czasowe i budżetowe mogą uniemożliwić zajęcie się nimi w równym stopniu. Konieczne jest ustalenie priorytetów, abyś wiedział, na czym skupić swoje zasoby.

Mając zdefiniowane priorytetowe cele biznesowe, jesteś gotowy do złożenia rocznego planu marketingowego. Korzystanie z celów SMART może sprawić, że pisanie tego planu będzie nieco łatwiejsze. Na przykład, rozważ cel zwiększenia ruchu na blogu. Jakie zmiany powinieneś wprowadzić, aby wyrównać go z celem 15% wzrostu przychodów?

Wyrównaj cele

Wyrównanie celów oznacza przemyślane spojrzenie na cele biznesowe i marketingowe. Jeśli firma musi zwiększyć przychody, należy zadać sobie pytania dotyczące celu blogowania, takie jak:

  • Jaki procent odwiedzających stronę internetową jest konwertowany na kupujących?
  • Jeśli masz 20% współczynnik konwersji, ilu odwiedzających potrzeba, aby zwiększyć przychody o 15%?
  • Czy trzeba spojrzeć na więcej niż zwiększony ruch na blogu?
  • Czy masz budżet, aby zatrudnić pisarzy?

Odpowiadając na te pytania, zobaczysz, jak twój plan marketingowy nabiera kształtu. Może można prowadzić więcej ruchu z eBook do pobrania zamiast więcej postów na blogu. Zamiast wykorzystywać środki na zatrudnienie pisarzy, możesz spróbować kampanii drukowanej. Kiedy Twoje cele marketingowe i biznesowe są zgodne, dużo łatwiej jest opracować plan, który wspiera cele całej firmy.

Skontaktuj się z ekspertami

Stworzenie udanego planu marketingowego wymaga czasu. Wymaga również wiedzy z zakresu wielu narzędzi marketingowych, takich jak projektowanie stron internetowych, marketing cyfrowy i reklama drukowana. Dlatego kontakt z nami może być najlepszym wykorzystaniem Twoich zasobów. Nasi eksperci wiedzą, jak dopasować cele SMART do celów biznesowych. Pozwól nam pomóc Ci pracować SMARTER, a nie ciężej w 2020 roku.