Xerox Premier Partner Congress podkreśla możliwości rozwoju w zmieniającym się środowisku druku

20 października 2021

Napisany przez Huberta Soviche Wiceprezes ds. rozwiązań komunikacji graficznej, działalność międzynarodowa Xerox Corporation Jedna z mocno dyskutowanych statystyk z tegorocznego Xerox Premier Partners Congress w Barcelonie, Hiszpania: do 2019 roku 58 procent kolorowych stron produkcyjnych będzie drukowanych przy użyciu technologii atramentowych, czyli prawie dwa razy więcej niż obecnie1. Xerox Premier Partner Global Network, założona w 2000 r. w związku z oczekiwanym wprowadzeniem na rynek platformy iGen, zawsze działała jako społeczność użytkowników zapewniająca zasoby pomocnicze dla klientów Xerox poruszających się po szybko zmieniającym się krajobrazie druku cyfrowego. Prawie dwie dekady po ostatniej znaczącej zmianie w branży, znaki są znowu jasne: krajobraz druku kolorowego przechodzi kolejną znaczącą zmianę. "(Atramentówka) jest obszarem, który myślę, że każdy w tym pomieszczeniu musi mieć swój pogląd na temat, szczególnie w odniesieniu do tego, kiedy i jak może lub nie może pasować do Twojego miksu biznesowego", powiedział Robert Stabler, starszy wiceprezes / dyrektor generalny, Xerox Continuous Feed Business, w swojej prezentacji plenarnej. Ponad 200 wiodących klientów Xerox z branży komunikacji graficznej było obecnych, aby usłyszeć to przesłanie podczas dwudniowego spotkania w dniach 9-10 maja, które koncentrowało się na możliwościach rozwoju biznesu pod hasłem "Connecting Your Network". Program obejmował prezentacje branżowe i seminaria, aktualizacje od Xerox i partnerów biznesowych, możliwości nawiązywania kontaktów i wizyty klientów w Grup Maculart, która specjalizuje się w opakowaniach zapachowych, oraz Novoprint, która drukuje 20 milionów książek rocznie. Wśród uczestników znalazł się Carsten Gram, Dyrektor Generalny PRinfoParitas A/S w Danii: "Jestem tutaj, aby nawiązać kontakty, uczyć się i słuchać o dobrych rzeczach, które robią inni" - powiedział. "I mam nadzieję, że dzięki temu będę trochę mądrzejszy niż byłem wczoraj".

Co przyniesie przyszłość?

Dyrektor techniczny firmy Xerox, Steve Hoover, zauważył, że media społecznościowe, komunikacja mobilna, analityka i chmura zdominowały ostatnią dekadę. Co będzie dalej? Inteligencja maszyn łączy się z Internetem rzeczy, aby umożliwić ściślejszą integrację między światem fizycznym i cyfrowym, powiedział. Daje to możliwość ponownego wymyślenia całych procesów, czego przykładem są autonomiczne samochody, inteligentne systemy budynków i inteligentni asystenci. Bliżej domu, te postępy zmieniają marketing - z interaktywnymi inteligentnymi opakowaniami, kodami QR i personalizacją opartą na kontekście, takim jak bliskość sklepu - oraz druk, z możliwościami takimi jak zautomatyzowana korekcja kolorów i wyrównywanie obrazu. Co więcej, technologie te stanowią podstawę do budowy Przemysłu 4.0, według Barb Pellow, dyrektor Keypoint Intelligence i InfoTrends Group. Opisała ona Przemysł 4.0 jako czwartą falę rewolucji przemysłowej, w której dojrzewanie i konwergencja wielu technologii cyfrowych przekształca sektor produkcyjny. (Pierwsze trzy fale to silnik parowy z 1700 roku, wykorzystanie energii elektrycznej i produkcja masowa z początku 1900 roku oraz era komputerowa z połowy 1900 roku). W przeciwieństwie do poprzednich rewolucji przemysłowych, ta rozwija się w tempie wykładniczym, a nie liniowym. Aby wziąć w niej udział, dostawcy usług druku potrzebują trzech kluczowych elementów:

    Właściwa infrastruktura technologiczna, która napędza wzrost i zapewnia wartość dodaną Przedefiniowany zestaw ofert skoncentrowanych na obszarach wysokiego wzrostu i potrzebach klientów, oraz Zmiany kulturowej, aby stale śledzić rozwój technologii, zachęcać do innowacji, dostosowywać modele biznesowe i informować o zmianach.

Największe możliwości wzrostu

Podczas sesji pytań i odpowiedzi, Pellow został zapytany, czy gdyby miał wybrać jedną aplikację do rozwoju, co by to było? "Gdybym inwestowała w firmę poligraficzną, powiedziałabym, że należy wejść w świat opakowań" - powiedziała. "To bardzo bezpieczny rynek", dodając, że nie zostanie zastąpiony przez technologię elektroniczną i że w latach 2015-2020 będzie się rozwijał w tempie 34% złożonego rocznego wskaźnika wzrostu (CAGR). Inne obszary, które wymieniła, to m.in:

    Katalogi, z 17-procentowym CAGR, napędzane częściowo przez zwiększoną personalizację i wersjonowanie - temat sesji panelowej na Kongresie prowadzonej przez twórców rozwiązania Smartalog z francuskich firm Naos i Nuukik. Transakcje, z 8,1% CAGR - "Wiele słyszymy o spadku znaczenia druku transakcyjnego i rozumiem to, ale pod względem migracji do druku cyfrowego jest to nadal szansa na wzrost" - powiedział Pellow. Książki - "ogromny wzrost wolumenu stron w formacie surowym" z 10-procentowym wzrostem CAGR, ponieważ wydawcy korzystają z druku cyfrowego.

Znaczna część tego wzrostu przypada na druk atramentowy, chociaż kserograficzny druk kolorowy również się rozwija. Jak zauważył Stabler, jeszcze niedawno druk atramentowy koncentrował się na zastosowaniach transakcyjnych, a nie na stronach o wyższej wartości, które są produkowane przez Premier Partners. "Ale naprawdę uważamy, że ta technologia rozwija się w takim tempie - poprawiając jakość obrazu, swobodę wyboru nośników i cenę zakupu - że obecnie mamy do czynienia z doskonałym skrzyżowaniem technologii i potrzeb rynku druku komercyjnego". Poruszanie się na tym skrzyżowaniu byłoby rzeczywiście mądrą strategią dla większości dostawców usług druku. - — 1 I.T. Strategies - Rynek atramentowych urządzeń produkcyjnych z ciągłym podawaniem 2017 r.