Jak podnieść rangę kolejnego wydarzenia dzięki mediom społecznościowym

2 kwietnia 2022

Media społecznościowe i marketing w mediach społecznościowych stały się doskonałym narzędziem promocji wydarzeń, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Możesz dotrzeć do publiczności, która istnieje poza Twoim bezpośrednim kręgiem zawodowym, do innych osób, które mogą być zainteresowane uczestnictwem w wydarzeniu. Oto jak podnieść rangę swojego kolejnego wydarzenia za pomocą mediów społecznościowych:

WYDARZENIA NA FACEBOOKU

Facebook? Tak, Facebook! Utwórz wydarzenie na Facebooku i zaproś cały swój krąg znajomych do polubienia i promowania wydarzenia. Nadaj wydarzeniu chwytliwą nazwę, aby się wyróżniało. Dodaj jasny i szczegółowy opis, zawierający ceny, gości specjalnych i miejsce wydarzenia. Możesz użyć aplikacji lokalizującej na Facebooku, aby oznaczyć lokalizację wydarzenia, dzięki czemu ludzie będą mogli łatwo je znaleźć. Dodaj atrakcyjne zdjęcie, które będzie wizualnie informować o rodzaju organizowanego wydarzenia. Poszukaj odpowiednich tagów, które można dodać do strony. Zachęć ludzi do umieszczania postów na ścianie strony wydarzenia, aby rozpocząć dyskusję i uczynić stronę bardziej interaktywną.

Unikalne hasztagi

Twitter to kolejna ogromna platforma społecznościowa, którą można wykorzystać do zwiększenia świadomości na temat wydarzenia. Stwórz unikalny hashtag dla wydarzenia i używaj go za każdym razem, gdy informujesz o nim na Twitterze. W swoich tweetach oznaczaj inne osoby, które są związane z różnymi dziedzinami zawodowymi związanymi z wydarzeniem. W przypadku Facebooka celem jest rozpoczęcie rozmowy i przekształcenie Twittera w interaktywną formę reklamy. Zamieszczaj na Twitterze ciekawe informacje związane z wydarzeniem, dodawaj zdjęcia i linki do innych wiadomości, które są związane z wydarzeniem. #hashtagyourbrand

TWÓRZ FILMY

Internet ma to do siebie, że można w nim wykorzystać cały wachlarz mediów do stworzenia kampanii reklamowej wydarzenia. Nagrywaj filmy związane z wydarzeniem i umieszczaj je na swoim kanale YouTube, stronie na Facebooku, Twitterze lub stronie firmowej. Filmy te mogą mieć formę zakulisowego wprowadzenia do tego, co będzie się działo podczas wydarzenia. W dniach poprzedzających imprezę przeprowadź wywiady z osobami zarządzającymi imprezą i jej uczestnikami. Zamieść podstawową animację pokazującą logistykę związaną z organizacją wydarzenia oraz jego cel. Na końcu filmu zamieść szczegółowe informacje o wydarzeniu i zachęć widzów do podzielenia się nimi ze znajomymi.

Udostępnij na Instagramie

Zdjęcia mogą wnieść swój własny wkład w rozpowszechnianie informacji o wydarzeniu. Możesz kontynuować reklamowanie wydarzenia nawet w trakcie jego trwania. Krótkie filmiki i gifty związane z wydarzeniem można udostępniać na Instagramie i oznaczać nimi wszystkie osoby biorące udział w wydarzeniu. Są one szczególnie skuteczne w przyciąganiu uwagi młodych ludzi o krótkim czasie reakcji. Zdjęcia i filmiki można również wykorzystać w przyszłym roku podczas przygotowań do powtórzenia wydarzenia.

Konferencje na żywo

Transmisja na żywo nie oznacza jedynie nakręcenia filmu z wydarzenia, ale także dodanie do niego całego elementu mediów społecznościowych w trakcie jego trwania. Można dodać kanał na żywo na Twitterze, aby widzowie z całego świata mogli zadawać pytania i wchodzić w interakcję podczas wydarzenia. Wszelkie konferencje, targi i wystawy mogą być pokazywane w czasie rzeczywistym w formie wideo dla tych, którzy nie mogą być fizycznie obecni na wydarzeniu. Facebook Live to kolejna przydatna funkcja, którą można wykorzystać do interakcji z cyfrową publicznością w czasie trwania wydarzenia.

Wykorzystanie wszystkich tych metod może pomóc zwiększyć frekwencję i wpłynąć na budowanie sieci kontaktów, dzięki czemu kolejne wydarzenie okaże się większym sukcesem niż wszystkie poprzednie. Organizacja jest kluczem! Potrzebujesz pomocy w zorganizowaniu tego wszystkiego? Skontaktuj się z nami już dziś!