Najważniejsze cechy dobrej ulotki

22 stycznia 2019

Ceny ulotek reklamowych

Niski koszt oraz przystępność formy przyczyniają się do tego, że ulotki są ważnym elementem każdej niemal kampanii reklamowej. Niestety, należy mieć świadomość tego, że ich żywot potrafi być wyjątkowo krótki. Jeśli przez pierwszych kilka sekund ulotka nie zainteresuje osoby, której ją wręczono, zmienia się w makulaturę i nic nie może przywrócić jej do życia.

Przynajmniej częściowo o zainteresowaniu ulotką przesądza jej projekt i to, w jakim stopniu jest on interesujący. Jak zatem przygotować ulotkę, która okaże się rzeczywiście przydatna?

Zalety i wady ulotek

Ulotki posiadają szereg zalet, a to sprawia, że ich popularność w marketingu nie słabnie nawet pomimo upływu czasu. Nie oznacza to jednak, że jest to rozwiązanie wolne od wad. Owszem, ich produkcja jest nie tylko szybka, ale i stosunkowo tania, a same ulotki mogą dość szybko dotrzeć do potencjalnych adresatów. Nie można jednak zapominać o tym, że jest to forma reklamy eksploatowana przez dziesiątki firmy, a tym samym stworzenie oryginalnego rozwiązania nie należy do zadań prostych. To także reklama dość ulotna – często efekt naszej pracy niemal natychmiast po wydrukowaniu ląduje w koszu na śmieci.

Co i dla kogo?

Jeśli zależy nam na zaprojektowaniu naprawdę dobrej ulotki, w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad tym, którą grupę możemy uznać za docelową. Tu sprawdza się zasada mówiąca o tym, że w sytuacji, w której adresujemy nasz przekaz do wszystkich, możemy mieć pewność, że nie trafi on do nikogo. Warto więc skupić się na naszych potencjalnych klientach, a także na tym, co możemy zaproponować właśnie im. Kolejnym krokiem jest przeanalizowanie zasad konstruowania ulotki, w przypadku przynajmniej kilku elementów możemy mieć bowiem pewność, że powinny być one obecne na każdym druku tego typu.

Wydruk ulotek reklamowych

Tu na pierwszy plan wysuwa się nagłówek i już przed nim stawia się spore wymagania. To właśnie on jest pierwszym elementem przyciągającym wzrok odbiorcy i jeśli nie zachęci go do przeczytania reszty, nie spełni swojej funkcji. Najlepiej wystrzegać się więc umieszczania w nagłówku nazwy firmy. Efekt będzie lepszy, jeśli jej miejsce zajmie jakieś chwytliwe hasło. Sama oprawa graficzna także nie może być przypadkowa. Wielu osobom wydaje się, że im więcej jest tam kolorów, tym lepiej, tymczasem okazuje się, że nadmiar potrafi drażnić. Nie należy jednak przesadzać również z treścią. Jeśli będzie jej zbyt dużo, ulotka będzie nudna i nieczytelna. Najlepiej więc koncentrować się na kolejnych zdaniach, niezbyt skomplikowanych, ale konkretnych.

Nie wolno tez zapominać o tym, że kolejne elementy nie powinny się wzajemnie wykluczać. Na uwagę zasługuje także rewers ulotki. Najlepiej postrzegać go jako dodatkową powierzchnię reklamową. Jednostronne wydruki to zwyczajne marnowanie pieniędzy zwłaszcza, jeśli mamy treść, którą chcemy przekazać naszym klientom. Druga strona ulotki jest już mniej zobowiązująca. Może więc pojawić się na niej cennik, menu, lista usług, czy też kupon promocyjny, a nawet mapka, dzięki której potencjalnemu klientowi łatwiej będzie znaleźć naszą siedzibę.