Jak zaprojektować skuteczną ulotkę? To proste - ale musisz wiedzieć kilka rzeczy!

3 stycznia 2019

Cechy dobrej ulotki reklamowej

Ulotka to nadal najpopularniejszy kanał dystrybucji reklamy. Może być bardzo skuteczna i szybko przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z usług firmy, jednak musi być odpowiednio zaprojektowana. Trzeba pamiętać, że skuteczna ulotka to nie tylko kilka linijek tekstu i trochę pracy grafika. To przemyślany projekt! Podpowiemy, jak podejść do projektowania ulotki, by minimalnym nakładem pracy przyniosła maksimum korzyści! 

Skuteczna ulotka - jak ją stworzyć?

Kilka najważniejszych zasad

Zaledwie kilka prostych czynności sprawi, że ulotka będzie zachęcała do zapoznania się z jej treścią.  Do stworzenia merytorycznego i skutecznego przekazu nie są potrzebne drogie i długie badania rynkowe - odrobina sprytu i zastanowienia będzie bezcenna! Na samym początku należy zadać sobie pytanie: co robimy, po co i do kogo kierujemy nasze działania. Wykonanie jednej ulotki, która byłaby dla każdego, nie jest możliwe. 

Pierwszą, ważną zasadą jest stworzenie minimum treści, która będzie miała jednak maksimum przekazu. Potencjalny klient zerknie najprawdopodobniej odruchowo tylko na kilka sekund - to jest czas, w którym treść ulotki musi go zainteresować. W przeciwnym wypadku wyrzuci ją do kosza, a twoja szansa na pozyskanie klienta pryśnie jak bańka mydlana.  Warto jest umieścić na ulotce krzykliwy nagłówek lub grafikę - jednak w sposób nienachalny. 

Druga ważna zasada to streszczenie zakresu działalności firmy. Rozpisywanie się o historii nie jest dobrym pomysłem - nikt nie będzie miał czasu ani ochoty tego czytać. Nie umieszczaj także prezentacji wielu produktów - to nie folder reklamowy, a niejako wizytówka firmy. Musi być więc krótko, treściwie i na temat. Wystarczy przedstawić kilka cech produktów/usług - tych najbardziej kluczowych i wyróżniających spośród konkurencji. Zamieść zachętę do zapoznania się z szerszą ofertą na stronie internetowej!

Format ulotki reklamowej

W zasadzie na samym początku trzeba określić, gdzie i w jaki sposób ulotka będzie dystrybuowana. Od tego zależy czas, jaki potencjalny odbiorca będzie miał na zapoznanie się z jej treścią. Ulotka wręczana na ulicy musi być esencją najważniejszych rzeczy, ta leżąca na stoliku w poczekalni przychodni czy warsztatu samochodowego - może zawierać szerszy opis i więcej szczegółów. 

Trzecia istotna kwestia to format ulotki. Nie jest to co prawda rzecz najważniejsza, ale też nie bez znaczenia. Format ulotki jest pierwszą rzeczą, na jaką odbiorca zwraca uwagę, dlatego trzeba wyróżnić się spośród konkurencji. Jeśli więc tylko masz możliwość, pobaw się formą i treścią! Tekst na ulotce musi być napisany przejrzyście i spójnie, a całość musi być przyjemna w odbiorze dla oka. Błędy ortograficzne czy stylistyczne są niedopuszczalne! Jeśli działalność twojej firmy opiera się na spotkaniach z klientami, ulotka to świetny sposób na doprowadzenie potencjalnego klienta do siedziby.

Na ulotce warto więc zamieścić mapkę dojazdu! To jasny komunikat o twojej gotowości do spotkania i otwartości na potrzeby klienta.Tworząc ulotkę musisz pomyśleć o tym, przez kogo będzie czytana - do kogo kierujesz ofertę? Każda grupa docelowa ma inne oczekiwania i na inne kwestie zwróci uwagę. Poruszone kwestie mogą wydawać się oczywiste - jednak rzeczywistość pokazuje, że niejednokrotna chęć "przedobrzenia" przynosiła skutek odwrotny do oczekiwanego!