Skuteczna ulotka - jak ją stworzyć?

3 lutego 2019

Ulotka reklamowa

Jedną z najstarszych form dystrybucji materiałów reklamowych jest ulotka. Choć czasy i kanały przekazu zmieniły się bardzo, to papierowa ulotka nadal ma się całkiem dobrze! Jak zaprojektować skuteczną ulotkę, by zamiast wylądować w koszu, doprowadziła klienta do ciebie? Każda główna ulica dużego miasta tonie w ulotkach. Właściwie trudno wyobrazić sobie większe miasto bez widoku osób rozdających te materiały reklamowe.

Kto z nas po pobieżnym przejrzeniu ulotki choć raz nie wyrzucił jej do pobliskiego kosza? Jeśli tak się stało, to niekoniecznie ulotka była źle zaprojektowana - drugą opcją jest to, że osoba wyrzucająca nie była targetem, do którego kierowany był przekaz.

Ulotki reklamowe - wady i zalety tego rozwiązania

Wciąż niesłabnąca popularność ulotek świadczy o tym, że to rozwiązanie nadal ma swoich zwolenników i potencjał. Tego typu materiał reklamowy jest tani i łatwy w dystrybucji. Realizacji podejmie się praktycznie każda drukarnia, nawet w niewielkim nakładzie. Problemem jest jednak to, że ulotek różnego rodzaju jest mnóstwo, dlatego trudno przebić się przez konkurencję.  Skuteczność działania ulotki jest również niemożliwa do obiektywnego zbadania. Przystępując do projektu ulotki, na samym początku musisz odpowiedzieć sobie na pytanie dotyczące grupy docelowej. Od tego, do kogo kierowana jest oferta, zależy wszystko: treść i forma.

Jeśli targetem są młodzi ludzie, wystarczające będzie minimum, kwintesencja na temat działalności firmy, rozszerzona adresem strony internetowej, na której znajdą pełne informacje. To nie sprawdzi się jednak w przypadku starszych osób - dla nich przekaz musi być jak najbardziej konkretny i pełny. Nie da się niestety zaprojektować ulotki uniwersalnej, trafiającej z przekazem do wszystkich. Dobrym sposobem na wyróżnienie się z ofertą pośród konkurencji jest odwołanie się do miłych wspomnień odbiorców - na przykład skonstruowanie ulotki w formie pocztówki z wakacji czy zdjęcia z albumu rodzinnego.

Druk ulotek składanych

Najważniejsze elementy na ulotce - o czym musisz pamiętać?

Projektując ulotkę, nie możesz zapomnieć o jej właściwej konstrukcji. Musi mieć ona nagłówek - to on przyciąga w pierwszej kolejności uwagę klienta. Dobrze, jeśli będzie to krzykliwe, chwytliwe hasło - na pewno od razu zwróci uwagę i zaintryguje do zapoznania się z treścią reklamową. Podawanie nazwy firmy w nagłówku nie jest absolutnie konieczne - to nie wizytówka. Druga ważna kwestia to elementy graficzne ulotki. Misz - masz kolorów i gradientów, a także natłok obrazków czy różnych fontów będzie dawać wrażenie chaosu i zamiast przyciągnąć uwagę - rozproszy ją.

Nie można także zapominać o odwrocie ulotki - to sporo miejsca do zagospodarowania! Na drugiej stronie możesz umieścić prezentację produktów czy menu, a także mapkę dojazdu. Jeśli wybierzesz formę kuponu promocyjnego, pamiętaj o określeniu terminu ważności promocji i nawołaniu do podjęcia akcji! Ostatnią, chyba najważniejszą kwestią jest dopilnowanie, by ulotka zawierała aktualne dane kontaktowe. Nie ma nic gorszego, niż potencjalny zainteresowany klient, który nie będzie miał sposobności kontaktu z tobą!