Co to jest druk zmiennych danych i dlaczego go potrzebujesz?

28 lipca 2022

Spersonalizowane kampanie marketingowe zwiększają zaangażowanie, przemawiając do unikalnych życzeń i potrzeb klienta. Co jest bardziej angażujące: ogólny mailing wysyłany do wszystkich osób z listy czy taki, który wykorzystuje bazę danych klientów, aby dostosować przekaz do każdego z nich? Druk z danymi zmiennymi umożliwia tworzenie zindywidualizowanych kampanii marketingowych z wykorzystaniem produktów poligraficznych, takich jak poczta bezpośrednia i etykiety personalizacyjne, aby bardziej precyzyjnie angażować klientów.

Dlaczego personalizacja?

Obecnie firmy mogą gromadzić dane o klientach i wykorzystywać je do tworzenia wysoce spersonalizowanych kampanii marketingowych, zarówno w Internecie, jak i poza nim. Zamiast wysyłać 5 000 kopii tego samego mailera do klientów, możesz wysłać 5 000 klientów spersonalizowanych mailerów z indywidualnymi wiadomościami. Druk zmiennych danych pozwala Twojej firmie zapewnić każdemu klientowi bardziej spersonalizowane doświadczenie. Posiadanie co najmniej trzech punktów personalizacji poprawia reakcję o ponad 1000%. Zamiast "śmieciowej poczty", klienci mogą otrzymywać oferty i wiadomości, które są dla nich istotne, co zwiększa konwersje i ROI. Badanie Linksys wykazało, że "59% kupujących, którzy doświadczyli personalizacji, uważa, że ma ona zauważalny wpływ na zakup."

Related: Korzystanie z personalizacji bez bycia strasznym

Jak działa drukowanie zmiennych danych?

Przed drukiem zmiennych danych, jeśli chciałeś wysyłać spersonalizowane kampanie marketingowe, każdy kawałek poczty musiał być indywidualnie dostosowany. Zajmowało to mnóstwo czasu, a zwrot z inwestycji często nie był tego wart. Dziś jest to w pełni zautomatyzowane. Oprogramowanie VDP pozwala zrobić to na skalę z danymi klientów z arkusza kalkulacyjnego lub bazy danych. Możesz wybrać swój projekt i wstępnie ustawione zmienne w oparciu o rodzaj prowadzonej kampanii, a następnie oprogramowanie VDP wypełni zmienne dla każdego klienta.

Powiązane: Konfigurowanie drukowania zmiennych danych

Przykłady zmiennych do wyboru:

  • Płeć
  • Stan cywilny
  • Historia zakupów
  • Lokalizacja
  • Preferencje dotyczące marki
  • Dane demograficzne
  • Zainteresowania

Wykorzystanie druku zmiennych danych w marketingu poligraficznym

Jeśli chodzi o marketing w druku, istnieje kilka różnych opcji druku zmiennych danych. Możesz wybrać, jakie zmienne chcesz. Pomyśl o tym jak o "wypełnianiu pustych miejsc". Zostawiasz "puste miejsca" na to, co chcesz dostosować, a oprogramowanie VDP wypełnia te miejsca na podstawie danych.

Rodzaje druku zmiennych danych

Na najbardziej podstawowym poziomie można dostosować nazwę, niezależnie od tego, czy jest to kupon, ulotka pocztowa, podziękowanie czy etykieta. Dostosowanie nazwy pozwala na tworzenie materiałów dla dużej grupy klientów i dodanie odrobiny personalizacji, co zwiększa skuteczność oddziaływania na odbiorców. Kolejnym poziomem jest dodanie niestandardowych tekstów i obrazów, dostosowując przekaz do każdego klienta na podstawie zebranych danych. Jeśli znasz więcej informacji o każdym kliencie, takich jak jego historia zakupów, możesz stworzyć niestandardową ofertę lub blok kopii, aby poprawić zaangażowanie. Najbardziej zaawansowana forma VDP będzie produkować w pełni spersonalizowane elementy. Możesz zmienić wszystko, od projektu druku (kolory, układ) do obrazów i tekstu.

Rodzaje kampanii VDP w marketingu drukowanym

  • Kupony i oferty specjalne
  • Kartki z podziękowaniami
  • Koperty
  • Etykiety
  • Pocztówki
  • Kody QR
  • Spersonalizowane strony docelowe
  • Spersonalizowane wizualizacje
  • Kampanie remarketingowe

Postępy w druku zmiennych danych pozwalają na maksymalne wykorzystanie danych o klientach i tworzenie materiałów drukowanych z wyższym ROI. Zamiast generycznych "śmieci", można wysyłać spersonalizowane oferty i wiadomości, które są istotne dla każdego klienta. VDP może być wykorzystywane jako integralna część kampanii marketingowych, tworząc wszystko, od spersonalizowanych etykiet produktów po dopasowane kupony oparte na wcześniejszych nawykach zakupowych. Oprogramowanie VDP automatyzuje ten proces za Ciebie. Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać projekt i zmienne, które chcesz dostosować na podstawie zebranych danych klientów - oprogramowanie zajmuje się resztą. To, co kiedyś było żmudnym procesem, teraz zajmuje tylko kilka minut, dzięki czemu można w pełni wykorzystać każdy materiał do druku.

Zespół firmy Ironmark ma duże doświadczenie w kampaniach direct mail i z przyjemnością pomoże w działaniach marketingowych. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem VDP w swojej następnej kampanii direct mail, skontaktuj się z naszym zespołem już dziś.