Które kontakty w mediach społecznościowych są potencjalnymi klientami?

30 października 2021

Jak wiele bezwartościowych połączeń w mediach społecznościowych masz?

Jeśli jesteś taki jak ja, prawdopodobnie masz ich całkiem sporo! Mam wiele osób, z którymi jestem połączony, ale nigdy się nie zaangażowałem. Te połączenia są często w sektorach rynku, które nie są dla mnie interesujące. Prawdopodobnie byłoby stratą czasu, gdybyśmy próbowali rozwijać te kontakty. Wielu trenerów twierdzi, że wszystkie połączenia mogą mieć wartość. Ale w dzisiejszych czasach nie jest trudno znaleźć ludzi, z którymi naprawdę chcesz się połączyć i zaangażować. Więc tutaj jest ważniejsze pytanie:

Ile połączeń w mediach społecznościowych naprawdę cenisz?

Oczywiście, wszyscy mamy połączenia, które cenimy, ponieważ są przyjaciółmi, kolegami z branży, połączeniami w sieci biznesowej lub klientami. Jednakże, jeśli używamy mediów społecznościowych, aby zwiększyć naszą sprzedaż, istnieje inny rodzaj połączeń, które również powinniśmy cenić. Są to potencjalni sprzedawcy. Oczywiście, niektóre perspektywy są bardziej wartościowe niż inne! W moim ostatnim artykule, rozmawialiśmy o przeniesieniu kontaktów z mediów społecznościowych do bardziej bezpośrednich kanałów komunikacji. To może być czasochłonne zadanie, które wymaga wysiłku. Nie możesz iść tą drogą ze wszystkimi swoimi połączeniami w mediach społecznościowych.

Które są właściwe połączenia mediów społecznościowych, aby skupić się na?

Istnieje kilka prostych sposobów, aby dowiedzieć się, na które połączenia powinieneś poświęcić najwięcej czasu. Zamierzam skupić się na trzech strategiach, aby pomóc zdecydować, które perspektywy powinieneś spędzić czas sprzedaży bezpośredniej. Zalecałbym, abyś stosował te strategie w kolejności, którą przedstawiłem w tym artykule. Przejdźmy więc od razu do pierwszej z nich.

    Sprawdź zaangażowanie

Jeśli kontakt w mediach społecznościowych jest zainteresowany tym, co mówisz, będzie się angażował. Oto kilka sposobów na sprawdzenie zaangażowania:

    LinkedIn: Polubienia i komentarze do aktualizacji statusu, artykułów na LinkedIn i postów w grupach. Zaangażowani potencjalni klienci mogą również wysyłać do Ciebie wiadomości Twitter: polubienia, retweety i odpowiedzi na twoje tweety. Facebook: Polubienia, udostępnienia i komentarze do Twoich postów

Łatwo jest kontrolować tę aktywność: wszystkie platformy posiadają kanał powiadomień, dzięki któremu możesz być na bieżąco ze wszystkimi zaangażowaniami. Możesz również ustawić powiadomienia e-mail dla większości typów zaangażowania. Ja jednak wolę sprawdzać kanały. Pozwala to uniknąć przeładowania e-mailami. Pozwala to również na przejrzenie całego zaangażowania za jednym razem. Aktualizacje e-mailowe mogą oznaczać, że skupiasz się na pojedynczych aktualizacjach. Kiedy masz już listę zaangażowanych followersów, możesz przejść do następnego kroku.

    Sprawdź, czy twoi followersi pasują do ciebie

Upewnij się, że Twoje połączenie reprezentuje typ firmy, z którą chcesz współpracować. Upewnij się również, że są to osoby o odpowiedniej roli, aby móc rozwijać relację zakupową. Pamiętaj, że czasami marki pasz angażują się w celu uzyskania większego zasięgu w mediach społecznościowych. Jest to szczególnie powszechne na Twitterze. Ponadto, niektórzy ludzie lubią angażować się w rozmowy w mediach społecznościowych dla zabawy, a nie z poważnym celem biznesowym. Kiedy już poradzisz sobie z tym etapem, jesteś gotowy do ostatniego zadania.

    Sprawdź, na ile Twoje kontakty są otwarte na bardziej bezpośrednie podejście

Podejmowanie relacji offline wymaga odpowiedniej taktyki. W moim następnym artykule pokażę Ci cztery skuteczne sposoby na przeniesienie Twoich kontaktów z mediów społecznościowych do świata rzeczywistego. W międzyczasie możesz skupić się na dwóch pierwszych strategiach.

Twoja sieć społecznościowa jest pełna potencjalnych klientów. Czy w pełni to wykorzystujesz?

Oto punkt szybkiego działania dla Ciebie

Wyznacz sobie dwa 15-minutowe przedziały czasowe w nadchodzącym tygodniu. Wykorzystaj je do zmierzenia zaangażowania potencjalnych klientów. Zrób listę swoich najbardziej zaangażowanych kontaktów. Następnie przejdź i sprawdź ich profile, aby upewnić się, że są to osoby, które do Ciebie pasują. Wkrótce będziesz miał listę wartościowych potencjalnych klientów, do których możesz się zwrócić bezpośrednio.

Czy to oznacza, że powinieneś zrezygnować z bezwartościowych kontaktów?

Nigdy nie wiadomo, kiedy okoliczności mogą się zmienić. Połączenie, które dzisiaj ma niewielką wartość, może w przyszłości potrzebować Twoich usług i nagle stać się bardzo cenne. Więc, jeśli ktoś śledzi cię, pozostań w kontakcie. Kontynuuj wysyłanie im swoich treści. Możesz skończyć z ciepłym prospektem, do którego będziesz chciał się bezpośrednio zbliżyć. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii o tym, jak media społecznościowe mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży dla Twojej firmy poligraficznej:

    Jak relacje w czasie rzeczywistym w mediach społecznościowych wpływają na sprzedaż druku Najlepszy sposób na zaangażowanie potencjalnych klientów w mediach społecznościowych? Które znajomości w mediach społecznościowych są potencjalnymi klientami? Jak przekształcić kontakty z mediów społecznościowych w klientów?

- — PS Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o tym, jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do sprzedaży usług poligraficznych, pobierz mój darmowy przewodnik "Dziesięć zasad dotyczących mediów społecznościowych dla sprzedawców usług poligraficznych". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Views from the print buyer", pełen pomysłów na to, jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do sprzedaży usług poligraficznych.