Tworzenie dobrej ulotki

7 stycznia 2019

Jak przyciągnąć klientów ulotkami

Ulotka reklamowa często jest rozwiązaniem na przyciągnięcie nowych klientów. Jednak żeby jej efekt był pozytywny, potrzebny nam dobry projekt. Co zrobić, by ulotka przyciągnęła jak najwięcej klientów? Postaramy się to wyjaśnić w kilku prostych krokach.

Zaprojektowanie ulotki wcale nie jest takie proste. Musi ona spełniać podstawowe zasady marketingu i reklamy. Powinna ona być wykonana w sposób profesjonalny i solidny, ukazując naszą firmę w jak najlepszym świetle. Do tego potrzebni są obeznani w tym temacie ludzie. Istnieje kilka zasad, którymi warto kierować się przy projektowaniu ulotek reklamowych.

1. Mniej znaczy lepiej

Ulotka reklamowa to nie poemat, którym odbiorca będzie się zachwycał. Treść musi być jak najbardziej konkretna i minimalistyczna. Nie tyczy się to jedynie treści, ale również całokształtu ulotki. Nie przesadzajmy z kolorami oraz wzorami. Odbiorca nie spędzi dużo czasu nad szukaniem konkretnych informacji. Jeśli ich nie znajdzie, po prostu zrezygnuje. Pamiętajmy, aby mieć jasno sprecyzowany cel oraz grupę odbiorców, do których chcemy trafić.

2. Treść to klucz do sukcesu

Jak już pisaliśmy, treść powinna być zwięzła i łatwa do przyswojenia. Dobrą metodą jest stosowanie punktów, w których konkretnie przedstawiamy nasze usługi lub korzyści dla klientów. Zdania powinny być krótkie, najlepiej w stronie czynnej. Przewaga czasowników może zmotywować oraz zachęcić potencjalnego odbiorcę. Zastosuj się również do CTA czyli call to action znane również jako język korzyści. Pamiętaj też o unikaniu błędów ortograficznych i gramatycznych.

Elementy ulotki reklamowej

3.  Rozmiar ma znaczenie

Format ulotki dobierzemy do rozmiaru informacji, jakie chcemy przekazać. Treść powinna być czytelna, dlatego jeśli jest jej dużo, zwiększmy format ulotki. Do wyboru mamy wiele formatów, takich jak A3, A5 czy A6. Możemy stworzyć składane ulotki, składające się z kilku stron. Zastosujemy je w przypadku sporej ilości informacji, na przykład promując firmę czy uczelnię. Mniej stron zastosujemy w przypadku mniejszych akcji promocyjnych, kiedy odbiorcy potrzebne są jedynie podstawowe informacje.

4. Dbaj o szczegóły

Żaden odbiorca nie potraktuje nas poważnie, jeżeli nasza ulotka będzie wykonana niechlujnie. Projekt powinien być dopracowany w szczegółach, tak aby graficy nie popełniali błędów przy jej tworzeniu. Stosujmy się do zasady, że na ulotce powinny znaleźć się maksymalnie 2 różne czcionki. Nie przesadzajmy również z kolorami. Innymi zasadami jest projektowanie w przestrzeni kolorystycznej CMYK. Nie zapominajmy również o polskich znakach. Każdy szczegół powinien być przez nas dokładnie przeanalizowany.

5. Ulotka z korzyściami

Zastanówmy się, co zrobić, żeby odbiorca zachował dla siebie ulotkę i wrócił do niej później. Na pewno powinna ona dać mu jakąkolwiek korzyść. Może być to na przykład kupon rabatowy, który będzie mógł wykorzystać w najbliższym czasie. Taki klient na pewno skorzysta z naszych usług. Inną opcją jest zamieszczenie menu restauracji. Klient, od początku będzie wiedział co serwujemy.