Ulotka reklamowa - cztery kwestie, które będą gwarancją sukcesu!

29 stycznia 2019

Ulotka reklamowa to nadal jedna z najbardziej popularnych form przyciągania klientów. Aby jednak spełniła swoją rolę, musi być dopracowana. Poznaj cztery niezbędne elementy, o których musisz pamiętać! Jak wykonać skuteczną ulotkę?

Ulotka rozdawana przypadkowym ludziom na ulicy, z miną zdającą się mówić "zabierz to proszę ode mnie, chcę iść do domu", to zdecydowanie zła droga. Zmęczona twarz, bezwiedne spojrzenie przed siebie, beznamiętne "proszę" i ręka wyciągnięta nie tyle do konkretnej osoby, ile po prostu przed siebie, z nadzieją, że ktoś w końcu zabierze papierek - ten sposób działania nie ma szans na sukces. Co innego, gdyby zamiast ulotek, rozdawać... pieniądze. Wyciągnięty w stronę przechodnia banknot, wręczany z uśmiechem - kto, chociażby z ciekawości, nie wyciągnie ręki by go wziąć?

Ulotki do złudzenia przypominające banknot to jednak również zła droga - po pierwszej chwili zdziwienia, przychodzi złość i frustracja. "Zostałem oszukany" - taka myśl potęguje złość, a ulotka zostanie najprawdopodobniej od razu wyrzucona.  Rozwiązaniem może być np. ulotka w formie banknotu, ale uprawniająca do jakiegoś rabatu. Trzeba jednak trafić na potencjalnego klienta - w innym przypadku taka ulotka również okaże się bezwartościowa. Wielu zarzeka się, że ulotki to dla nich najmniej atrakcyjna forma reklamy. Statystyki pokazują jednak, że mimo to, to nadal najczęściej używana forma reklamy. Poznaj 4 kroki do skutecznej ulotki! Hasło, zamiast nazwy firmy - i konkrety!Ulotka, na której wypisane są same ogólniki, czyli zakres działania firmy i dane kontaktowe, to ulotka nieskuteczna.

Dlaczego? Ponieważ potencjalny klient nie wie, dlaczego miałby skorzystać z usług tej właśnie, a nie innej firmy. Biorąc ulotkę do ręki, powinien zostać przekonany do tego, że wybór usług tej firmy to najlepsze rozwiązanie! Dlatego najwięcej miejsca na ulotce warto poświęcić nie nazwie firmy, a chwytliwemu hasłu, które zdradza zakres działalności firmy, a także przekonuje do skorzystania z jej usług. Klient rzadko sam szuka usług - dlatego chcąc go pozyskać, musisz wyjść na przeciw jego oczekiwaniom! Co zyskam, jako klient? Potencjalny klient, spoglądając na ulotkę, powinien otrzymać jasny komunikat - co zyska? Co rozwiąże jego konkretny problem? Dlaczego warto wybrać usługę twojej firmy, a nie innej?

Treść ulotki musi być stworzona w taki sposób, by osoba po jej otrzymaniu zatrzymała się na chwilę na niej i rozważyła powrót do niej, zamiast wyrzucić ją do najbliższego kosza na śmieci. Jeśli ulotka jest jednocześnie kuponem promocyjnym, określ konkretną datę ważności promocji i zawezwij do skorzystania z usługi - "zadzwoń już dziś - tylko do 15 lipca masz czas na wykorzystanie rabatu!". Odesłanie do szerszego źródła Ulotka to tylko skrót i esencja tego, co może zainteresować klienta. Sam nie będzie chciał szukać usług, jednak jeśli rozwiązanie podasz mu niejako na "tacy" - musisz przewidzieć dalszy krok. Podaj adres strony internetowej, na której znajdzie więcej informacji! Sposób dystrybucji - tylko do zainteresowanych! Na nic nawet najskuteczniejszy przekaz, jeśli będzie kierowany nie do tego targetu, jaki cię interesuje. Rozdawanie ulotek przypadkowym osobom nie ma więc sensu. Kluczem do sukcesu jest sposób dystrybucji - skonstruuj ulotkę w taki sposób, by potencjalni zainteresowani sami po nią sięgali!