Kampania reklamowa z wykorzystaniem ulotek - to warto wiedzieć!

6 lutego 2019

Ulotki reklamowe i ich skuteczność

Ulotki reklamowe są rozwiązaniami, z którymi spotykamy się niemal każdego dnia. Możemy znaleźć je w skrzynce pocztowej, w gazecie, a nawet za wycieraczką samochodu. Dziś są na tyle powszechne i nachalne, że niemal zawsze wyrzucamy je bez konieczności zapoznania się z ich treścią. Czy nie oznacza to więc, że nie są one przesadnie skutecznym nośnikiem treści reklamowych?

Wbrew tego rodzaju opiniom ulotki nadal pozostają świetnym sposobem na to, aby lokalne firmy dotarły relatywnie szybko do jak największej liczby potencjalnych klientów. Koszty związane z ich produkcją nie są wcale duże, a jednak jesteśmy w stanie poinformować za ich pośrednictwem szerokie grono odbiorców o tym, kim jesteśmy i czym różnimy się od naszych konkurentów.

Ulotki reklamowe i ich skuteczność

Bardzo często możemy usłyszeć, że skoro dziś niemal wszyscy korzystamy z Internetu, tradycyjne nośniki reklamy, a więc zarówno ulotki, jak i plakaty, nie mają już racji bytu. Można też spotkać się z opiniami, że ich skuteczność jest zerowa. Tymczasem okazuje się, że mamy do czynienia z mitem chętnie propagowanym przede wszystkim przez te osoby, które korzystając z takiej formy promocji robią to w sposób nieprzemyślany. Jeśli zalejemy całe osiedle ulotkami o maszynach przemysłowych – rzeczywiście nie wydamy najlepiej przeznaczonych nam pieniędzy na reklamę, nie oznacza to jednak, że same założenia poczynione przez nas były dobre.

Reklama z wykorzystaniem ulotek ma sens przede wszystkim wtedy, gdy kierowana jest do osób choćby potencjalnie zainteresowanych taką ofertą. Nie jest to zresztą żadne przełomowe odkrycie, skoro na podobnych zasadach działa każdy typ reklamy, z jakim współcześnie możemy się spotkać. Nawet najlepiej zaprojektowana ulotka nie przyniesie więc spektakularnych rezultatów, jeśli będziemy rozprowadzać ją na obszarze, który nie ma wiele wspólnego z realizacją stawianych sobie przez nas celów. W takich przypadkach odzew może wynosić mniej niż jeden procent, a to oznacza, że nasza strategia marketingowa nie ma sensu i wymaga możliwie jak najszybszej korekty.

Czy ulotki są skuteczne

Jak badać skuteczność ulotek?

Nie ma jednego tylko sposobu na zbadanie, jak skuteczna jest prowadzona przez nas kampania wykorzystująca ulotki. Z pewnością jednak najłatwiej ocenić ją podając informację o rabacie, który można wykorzystać po pokazaniu ulotki. Inny sposób zakłada umieszczenie specjalnie na takie potrzeby przygotowanego adresu e-mail oraz numeru telefonu. Nie zaszkodzi też pytać klientów wprost, w jaki sposób dowiedzieli się o istnieniu i ofercie naszej firmy.

Cechy dobrej ulotki reklamowej?

Planując tego rodzaju kampanie reklamową nie można zapominać o tym, jak duże jest znaczenie wyglądu samej ulotki. Ma ona nie tylko przyciągać uwagę klientów, ale i zatrzymywać ją na tyle długo, aby byli oni w stanie odebrać najważniejszy przekaz. W praktyce oznacza to, że ulotka powinna być zaprojektowana profesjonalnie i elegancko. Musi być też przydatna dla odbiorcy, a tym samym – zawierać korzyść, która sprawi, że zechce on skorzystać z tego rodzaju rozwiązania. Darmowe próbki, rabaty, większe porcje – możliwości jest naprawdę wiele.