Przyszłość druku

6 maja 2022

Przyszłość druku polega na przyjmowaniu nowych, ekscytujących fal komunikacji i innowacji w mediach. Spotkaliśmy się z pięcioma wybitnymi ekspertami z różnych stron branży poligraficznej, aby porozmawiać o ich przemyśleniach na temat przyszłości druku. Ich odpowiedzi były pouczające i otwierające oczy. Okazuje się, że przyszłość druku rysuje się w jasnych barwach i będzie polegać na wykorzystaniu nowych, ekscytujących fal innowacji w komunikacji i mediach. Przeczytaj więcej, aby dowiedzieć się, w jaki sposób szybkość i zmiany będą kluczem do przyszłości druku.

  1. Druk w ciągu najbliższych pięciu lat
  2. Możliwości rozwoju dla druku
  3. Najbardziej zaskakujące trendy
  4. Spotkaj się z naszymi ekspertami

*********

1. W jakim kierunku według Ciebie będzie zmierzać branża poligraficzna w ciągu najbliższych pięciu lat?

Wszyscy byli zgodni co do tego, że nadchodzą wielkie zmiany. Niektóre z czołowych firm poligraficznych wprowadzają innowacje, integrują się z technologią cyfrową i dostosowują się do potrzeb klientów. Wszyscy nasi eksperci zgodzili się z trzema ważnymi przewidywaniami.

Powiązane: 100 najlepszych firm poligraficznych

Podążanie za innowacjami

Ponieważ firmy łączą się i usprawniają w rekordowych ilościach, będzie mniej producentów, handlowców i drukarni. Jednak te, które energicznie wprowadzą nowe technologie, będą się rozwijać i rosnąć. Istnieje zaskakująca liczba nowych możliwości, ale firmy te muszą być gotowe do wprowadzenia istotnych zmian, aby z nich skorzystać. Michael Cooper z Lindenmeyr Munroe wyjaśnia: "Dobrze pozycjonowana drukarnia staje się w rzeczywistości firmą komunikacyjną, oferującą rozwiązania wykraczające poza tradycyjny zakład poligraficzny".

Related: Dlaczego powinieneś zapytać drukarnię o jej zespół kreatywny

Jay Goldscher z PGAMA wskazuje na firmę, która wydrukowała parkiet do koszykówki Charlotte Hornets. Z pewnością nie jest to tradycyjna praca drukarska, i o to właśnie chodzi. Postrzeganie jest głównym elementem problemu związanego z błędnym diagnozowaniem upadku druku. "Gdy rozejrzymy się dziś wokół, wszystko, co widzimy, jest drukowane, ale ludzie nie łączą tego z branżą drukarską. A to jest przyszłość. Przyszłość nie jest jeszcze napisana, ponieważ zależy od tego, jakie będzie zapotrzebowanie, czy będzie to drukowanie okładzin ściennych [czy innych rzeczy]". Przytacza on nową książkę ikony branży Franka Romano "The New Print Industry", która przewiduje niezliczoną ilość różnych zastosowań druku w przyszłości. "Będzie bałagan, będą zakłócenia i będzie tętnić życiem. Nasz udział w gospodarce wynosi setki miliardów dolarów. I tak będzie nadal. Ale to się zmieni" - mówi Goldscher.

RELATED: 100 najlepszych firm poligraficznych wyróżnionych przez Printing News

Integracja z technologią cyfrową

Druk będzie w coraz większym stopniu współpracował z mediami cyfrowymi, niezależnie od tego, jak na przestrzeni lat będzie się zmieniał nasz dostęp do treści online, ponieważ jest on tak niezawodną siłą napędową sieci. Ludzie lubią trzymać w rękach przedmioty drukowane. Wrażenia dotykowe są ważne, a trwałość papieru również przyczynia się do jego skuteczności w tej dziedzinie. Z tych i wielu innych powodów jest to inteligentny sposób na przyciąganie ruchu w sieci.

Ryan Sauers z Sauers Consulting zauważa: "Druk nadal będzie miał znaczenie za pięć lat, ponieważ chcesz przyciągnąć kogoś do Internetu - niezależnie od tego, jak będzie wyglądał Internet. W jakiś sposób połączą online i offline, a to sprawi, że druk będzie nadal ważny".

Stephanie Hill twierdzi, że jej firma, HP, pomaga w przeprowadzaniu takich integracji. "W HP jesteśmy częścią przyszłości. Istnieje wzajemne powiązanie, z którego nie jestem pewna, czy dostawcy usług poligraficznych lub społeczność drukarska w ogóle zdają sobie sprawę i czy wykorzystują je w takim stopniu, w jakim my możemy. Nie jesteśmy oderwani od XXI wieku, jesteśmy jego częścią. Jestem tym naprawdę podekscytowana!". Opisuje ona grę na Nintendo Switch, w której wykorzystuje się kostiumy z drukowanego kartonu, aby umożliwić użytkownikowi wcielenie się w robota. Zarówno AR, jak i VR stwarzają ogromne możliwości dla druku w przyszłości.

Powiązane: O co chodzi z AR?

Nawet sposób drukowania stał się cyfrowy, a maszyny drukarskie są coraz mniejsze i bardziej wydajne. Kenny Grady z firmy Gartner zauważa: "To niesamowite, jak wiele rzeczy się do nas wkrada. Pracowałem kiedyś na offsetowej prasie rolowej, która była wielkości budynku, a nie drukowała dużo więcej niż mała cyfrowa prasa rolowa". Drukarnie, które wykorzystują nowe technologie cyfrowe, będą rozwijać się w rekordowym tempie.

Powiązane: Druk cyfrowy a druk offsetowy

Druk 3D to kolejny sposób, w jaki druk i technologia cyfrowa będą się ze sobą zderzać. Druk 3D wykorzystuje obecną technologię i wykorzystuje ją w innowacyjny sposób do tworzenia nowych technologii. Na przykład, wykorzystuje te same głowice, co druk atramentowy, ale na innym nośniku. Hill zauważa: "Jest to więc technologia, którą można wykorzystać w następnej dekadzie lub później. To właśnie czyni ją fascynującą". Z perspektywy HP jest to duży skok technologiczny. Ale my ponownie wykorzystujemy tę technologię i adaptujemy ją do przyszłych zastosowań bez konieczności wymyślania koła na nowo". Czasami duże skoki wymagają tylko kilku poprawek.

Pobierz naszą e-książkę: Dlaczego marketing cyfrowy nadal potrzebuje druku

Większe dostosowanie do potrzeb klienta

Wraz z rozwojem technologii marketerzy będą nadal drążyć temat, aby jeszcze dokładniej dostosowywać materiały do potrzeb konkretnych klientów. Sauers zauważa na przykład, że pojawią się mniejsze nakłady, które będą w dużym stopniu dostosowane do potrzeb klientów. Podobnie jak w świecie cyfrowym, gdzie można wybrać dokładne dane demograficzne, "nabywca za pięć lat powie: 'Chcemy zrobić zmienny nakład, a to jest dokładnie ta osoba, do której chcemy dotrzeć'". Jest to rozwiązanie korzystne dla wszystkich. Klienci otrzymają bardziej istotne informacje, a firmy nie będą marnować pieniędzy, próbując zarzucić większe sieci. Sauers kontynuuje: "Widzę, że tradycyjne, mainstreamowe rozpowszechnianie czegoś w milionie egzemplarzy umiera powoli". Nikt nie będzie za tym tęsknił.

2. Która z najnowszych innowacji w dziedzinie druku ma największe szanse na rozwój?

W tej kwestii nie było konsensusu i to jest ekscytujące! Istnieje wiele produktów poligraficznych i innowacji w branży, które mają szansę na rozwój, takich jak drukarki atramentowe, wielkoformatowe, opakowania i integracje online.

Technologia atramentowa

Jeśli chodzi o szybkość i cenę, technologia atramentowa będzie nadal napędzać branżę poligraficzną. Drukarki atramentowe są wielokrotnie szybsze od tradycyjnych drukarek i mogą być obecnie podawane na arkuszach lub z roli. "Uważamy, że jest to w pewnym sensie rewolucyjne rozwiązanie" - zauważa Cooper. Hill zgadza się: "Innowacji w dziedzinie druku jest zbyt wiele, aby je wymienić, ale gdybym miał wybierać, powiedziałbym, że należy uważać na drukarki atramentowe". Goldscher mówi: "Cyfrowy. A na drugim miejscu jest technologia atramentowa". Tej rozwijającej się technologii towarzyszą również nowe atramenty". Goldscher wyjaśnia: "Tworzą nawet tusze przewodzące prąd i umieszczają w nich nanocząsteczki. Myślę, że jest to prawdopodobnie jedna z największych innowacji, które pojawią się w przyszłości."

Powiązane: Druk żelowy UV

Szeroki format jest duży - naprawdę duży

I znowu, wraz z większą i lepszą technologią pojawia się możliwość tworzenia większych materiałów drukowanych. Cooper zauważa: "Szeroki format to nowy sposób marketingu, zwłaszcza w handlu detalicznym. Wykorzystanie okien, ścian, podłóg oraz możliwość szybkiej i stosunkowo niedrogiej zmiany przekazu to czynniki, które napędzają ten trend". Goldscher zgadza się: "Wielkoformatowość jest coraz większa. Obecnie drukuje się cyfrowe tapety i dekory, a nawet płytki ceramiczne z wykorzystaniem druku cyfrowego. Rozszerza się to na inne rzeczy i obszary. Myślę, że to jest największa rzecz".

Powiązane: Szerokie formaty - dlaczego tracisz czas

Opakowania również otrzymały kilka głosów

Kilku ekspertów wskazuje na firmę Amazon jako na siłę napędową innowacji i zapotrzebowania na dobrze zaprojektowane opakowania i etykiety z nadrukiem. Cooper twierdzi, że dostosowywane do potrzeb klientów, wysokiej klasy opakowania z drukowaną taśmą, etykietami i pudełkami są wykorzystywane w celu dotarcia do millenialsów. Nazywa to "efektem Amazona". Sauers zgadza się z tym: "Drukarnie będą trafiać do grupy docelowej i staną się bardzo zindywidualizowane, prawie jak Amazon, gdzie można tak ułatwić klientom zakupy, że nie odważą się pójść gdzie indziej". Jest to ogromna szansa, ponieważ sprzedaż online wciąż rośnie.

Powiązane: Projektowanie opakowań

Nie zasypiaj na pudełkach subskrypcyjnych

Przy obecnym stanie świata obserwujemy zmianę popytu na pewne rodzaje druku. Ponieważ wszyscy korzystają z Internetu i zamawiają produkty online, opakowania stają się coraz ważniejsze dla firm, które chcą wyróżnić się spośród innych na zalewającym nas rynku. Szczególnie firmy oferujące subskrypcje radzą sobie wyjątkowo dobrze w czasie pandemii, ponieważ są w stanie zapewnić konsumentom możliwość dokonywania zakupów w domu. Co to oznacza dla nabywców materiałów drukowanych? Oznacza to, że strategia marketingowa w zakresie druku osiąga nowe granice, pozwalając na bardziej kreatywne podejście do oferty druku. Teraz nadszedł czas, aby naprawdę pomyśleć o swoich możliwościach.

Zacieśnia się integracja online

Również w tym przypadku symbiotyczna integracja druku i technologii cyfrowych jest ogromna. Druk i online stanowią razem coś więcej niż tylko sumę swoich części. Hill zauważa: "Marketerzy zdają sobie sprawę, że będą musieli wykorzystywać wszystkie elementy w ramach omnikanałowego planu komunikacji marketingowej, a druk będzie jeszcze ważniejszy niż obecnie". Grady posuwa się o krok dalej i zauważa, że automatyzacja i robotyka będą odgrywać istotną rolę. "Myślę, że w naszej branży będziemy świadkami ciągłego dążenia do automatyzacji i robotyzacji. Dla niektórych może to być przerażające, ale dla innych otwiera to wiele nowych pomysłów i wyzwań. Wszystko, co dziś potrafimy wymyślić i stworzyć, może zostać wykorzystane do rzeczy, o których nawet nie pomyśleliśmy. Znajdujemy się w bardzo interesującym okresie".

Rzeczywiście interesujące! W ramach tej eksplodującej konwergencji online, przewiduje się, że agregacja danych i druk 3D również odegrają ważną rolę w przyszłości druku.

Personalizacja w druku

Personalizacja w druku nie oznacza jedynie umieszczenia logo marki na wydruku. Oznacza to, że firmy poligraficzne zaczynają rozszerzać swoje możliwości personalizacji, dodając do swojej oferty usługi druku danych zmiennych, projektowania i składu. Realizacja tego zadania zajmie drukarni więcej czasu, ale w ostatecznym rozrachunku oznacza to poprawę relacji z klientami, co może przyczynić się do długotrwałości współpracy z drukarniami.

Firmy zauważają ten nowy trend i sprawiają, że rozwija się on w szybszym tempie niż pierwotnie przewidywano. Czasy się zmieniają, a ludzie pragną osobistego kontaktu, który można uzyskać dzięki spersonalizowanym wydrukom.

Powiązane: Konfigurowanie druku zmiennych danych w celu uzyskania doskonałej personalizacji

Portale Web-to-Print ułatwiające drukowanie

Jeśli zajmujesz się drukiem w firmie wielooddziałowej lub franczyzowej, powinieneś uważnie słuchać. Portale Web-to-Print stają się coraz bardziej popularne wśród firm wielooddziałowych i franczyzowych, które chcą zachować spójność swoich drukowanych materiałów marketingowych, markowych towarów i oznakowania z wytycznymi dotyczącymi marki. Jest to portal chroniony hasłem, na którym wszyscy kierownicy placówek mogą zamawiać i kupować materiały eksploatacyjne za pomocą kilku przycisków. Zapobiega to odchodzeniu lokalizacji od wytycznych dotyczących marki i umożliwia monitorowanie na większą skalę tego, co dzieje się we wszystkich lokalizacjach.

Obejrzyj nasze seminarium internetowe Web-to-Print

3. Jaka jest najbardziej zaskakująca rzecz, której nauczyłeś się w swojej karierze w branży poligraficznej?

Wszyscy nasi eksperci byli jednomyślni w tej kwestii.

Ilość i szybkość zmian

Sauers mówi: "Jeśli się nie uczysz, to się cofasz". Podsumowując: Albo idziesz do przodu, albo się cofasz". Jak już zauważyliśmy w tym artykule, zmiana jest obecnie największym czynnikiem decydującym o sukcesie w branży poligraficznej. Ilość i tempo zmian są bezprecedensowe - i pod wieloma względami zaskakujące.

Cooper potwierdza tę tezę. "Myślę, że największą i najbardziej zaskakującą rzeczą, jakiej się nauczyłem, jest to, że branża nieustannie się zmienia. A to, co kiedyś z czasem się wyczerpywało, teraz może się wyczerpać bardzo szybko". "Nie tylko sama zmiana go zaskoczyła, ale także szybkość, z jaką się dokonała, zaparła mu dech w piersiach. "W ciągu ostatnich ośmiu czy dziesięciu lat tempo zdecydowanie wzrosło. A ci, którzy nie byli zwinni i nie mieli zdolności do ewolucji i przechodzenia do następnej rzeczy, zostali w tyle".

Grady zgadza się: "Jedną z rzeczy, która zawsze mi imponowała, jest gotowość i zdolność drukarni - i to zarówno poszczególnych osób, jak i firm - do przystosowania się do nowych rzeczy. Drukarnie to już nie tylko nakładanie farby na papier, to firmy technologiczne". Przejście z branży, która ma za sobą stulecia, do tego, co pod wieloma względami jest uważane za zupełnie inną branżę, wymaga odwagi i zapału. Zmiany z pewnością pozwoliły oddzielić dobrych od najlepszych. "Ci, którzy przetrwali, są dziś silniejsi i zajmują lepsze pozycje niż kiedykolwiek wcześniej w naszej branży" - zauważa Goldscher.

Powiązane: Transformacja nabywcy usług poligraficznych

Na szczęście ci, którzy przetrwali, poszli z duchem czasu. "Drukarnie, które wiedzą, jak zintegrować się z technologią, dobrze prosperują. Nie są martwe. Nie prowadzą takich rozmów. Drukarnie, które nie porzuciły świata analogowego, są tymi, które muszą odbyć tę dyskusję. I to nie dlatego, że druk jest martwy, ale dlatego, że nie nadąża za rozwojem technologii" - wyjaśnia Hill.

Zmiana może być trudna. Ale mogą też być dobre. Statystyki pokazują, że branża poligraficzna będzie się rozwijać w przewidywalnej przyszłości. Przewiduje się, że w 2022 r. rynek poligraficzny w USA wzrośnie o 1,6% (IBISWorld). Tak długo, jak ludzie będą musieli się komunikować i znajdować coraz to nowsze sposoby, druk pozostanie istotną częścią marketingu. Chociaż możemy zauważyć, że druk zmienia się w 3D, AR lub VR, a nawet w medium, o którym nam się jeszcze nie śniło, jego nieprzemijająca siła daje mu mocną pozycję na rynku komunikacyjnym. To ekscytujący czas dla branży. A będzie jeszcze lepiej.

Poznaj naszych ekspertów z branży poligraficznej

Michael Cooper | Wiceprezes, Dyrektor Generalny, Lindenmeyr Munroe

30-letni weteran branży, pełniący różne funkcje, począwszy od sprzedaży, poprzez zarządzanie sprzedażą, a skończywszy na zarządzaniu ogólnym.

Jay K. Goldscher | Prezes i dyrektor generalny PGAMA (Printing and Graphics Association of the Mid-Atlantic)

Wieloletni ekspert branży poligraficznej z doświadczeniem w zarządzaniu, sprzedaży, szacowaniu, produkcji i zakupie sprzętu. Podczas swojej prawie 50-letniej pracy w branży był prezesem dwóch firm poligraficznych.

Kenny Grady | Kierownik Globalnej Produkcji Druku, Gartner

Grady jest związany z branżą poligraficzną od 45 lat. Jego doświadczenie obejmuje wiele różnych praktyk drukarskich, w tym produkcję, publikację i projektowanie.

Stephanie Hill | Senior Business Development Manager, HP Graphic Solutions Business, Americas

Stephanie Hill ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży graficznej, w tym w The Village Voice i New York City Transit Authority. Posiada tytuł B.F.A. Uniwersytetu Cornell oraz M.B.A. Uniwersytetu Colorado w Denver.

Ryan T. Sauers | Prezes, Sauers Consulting

Sauers jest związany z branżą poligraficzną od ponad 25 lat. Specjalizuje się w doradztwie i pitchingu dla branży poligraficznej. Jest autorem, krajowym prelegentem i publicystą o zasięgu globalnym.

Ten artykuł został wcześniej wydrukowany w Image Nation Magazine, wydanie wiosenne 2019. Zaprenumeruj flagowy magazyn Ironmark już dziś!