Prowadzenie wydarzeń na żywo w mediach społecznościowych

20 czerwca 2022

Praca zdalna sprawiła, że wielu z nas zna wirtualne wydarzenia. Ponieważ firmy skupiają się bardziej na zaangażowaniu cyfrowym, interakcja twarzą w twarz pomaga w nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi klientami. Organizowanie wydarzeń na żywo w Internecie, na przykład na platformach mediów społecznościowych, to świetny sposób dla firm, aby to osiągnąć. Jest to kluczowe dla bezpiecznego łączenia się z klientami podczas pandemii COVID-19. Użycie odpowiedniej platformy do organizacji wydarzeń na żywo ma ogromny wpływ na to, ile osób weźmie w nich udział i jak dobrze zaangażują się w treść.

Jaka platforma mediów społecznościowych jest najlepsza do przeprowadzenia wydarzenia?

Znalezienie platformy, która jest zgodna z celami Twojej firmy, daje Ci pojęcie o tym, która z nich będzie dla Ciebie najlepsza. Kluczową zaletą mediów społecznościowych jest ich dostępność. Oprogramowanie do webinarów premium wymaga pobrania aplikacji i znacznie zmniejsza frekwencję, ale łatwa dostępność większości platform mediów społecznościowych oznacza, że publiczność będzie szeroka i już dostępna.

Related Post: Jaka platforma mediów społecznościowych pasuje do osobowości Twojego biznesu?

LinkedIn Live

LinkedIn Live pozwala na organizowanie wydarzeń, jednocześnie otrzymując informacje zwrotne w czasie rzeczywistym dzięki komentarzom użytkowników. Twoi klienci muszą po prostu mieć profil na LinkedIn, aby uzyskać dostęp do niego, dzięki czemu jest on niezwykle dostępny i możliwy do udostępnienia dla każdego zainteresowanego uczestnictwem. Profesjonalizm i bezpieczeństwo, którymi szczyci się LinkedIn, zapewniają bezpieczne miejsce do prowadzenia wydarzeń.

Facebook Live

Facebook Live działa w podobny sposób jak LinkedIn Live. Filmy są przesyłane strumieniowo i otrzymują komentarze w czasie rzeczywistym od Twoich klientów. Jest to nieco bardziej nieformalne, więc Twoi klienci mogą czuć się bardziej komfortowo, dołączając do Twoich spotkań. Ma to jednak drobną wadę - zwiększa frekwencję, ale zmniejsza koncentrację. Mimo to, jeśli Twoje wydarzenie ma być swobodne, zabawne lub o niskim poziomie trudności, jest to fantastyczna platforma do wykorzystania.

Instagram Live

Instagram wkracza w sferę webinarów jako kolejny wielki gospodarz wydarzeń na żywo w mediach społecznościowych. Podobnie jak Facebook, jest to fantastyczna opcja, aby dotrzeć do klientów praktycznie pod ich drzwiami. Jest to swobodne i oferuje klientom wgląd w Twoje produkty lub kulturę. Jeśli Twoi klienci korzystają już z Instagrama, otrzymują osobisty pogląd na to, kim jesteś.

Jak zorganizować wydarzenia w tej przestrzeni?

Platformy te sprawiają, że tworzenie wydarzeń jest bardzo proste. W przypadku Facebooka wystarczy wybrać opcję "Schedule a Live Event", aby powiadomić swoich klientów o tym, kiedy mogą się przyłączyć. W przypadku Instagrama wejdź na Instagram Stories i przesuń palcem w poprzek do Live, a następnie dotknij ikony "Live", aby rozpocząć nadawanie. Użytkownicy będący aktualnie online zostaną powiadomieni o Twoim wydarzeniu.

LinkedIn Live jest nieco bardziej skomplikowany. Będziesz musiał złożyć wniosek jako firma, aby być nadawcą LinkedIn Live, a następnie wysłać zaproszenia. Będziesz też potrzebował narzędzia innej firmy do nadawania. Choć może się to wydawać bardziej kłopotliwe, chodzi po prostu o utrzymanie wysokiego standardu jakości LinkedIn.

Jak komunikować się z gośćmi, aby się umówić?

Media społecznościowe to nie tylko narzędzie do organizowania wydarzeń na żywo. To podstawowe narzędzie promocyjne, którego znaczenie wzrosło od czasu wybuchu pandemii. Upewnij się, że Twoi klienci na wszystkich kanałach wiedzą, gdzie, kiedy i jak mogą uczestniczyć w Twoich webinarach. Często i wcześnie publikuj posty, aby dać ludziom znać o swoich wydarzeniach.

Sposoby na przyciągnięcie uwagi ludzi i zwiększenie frekwencji obejmują:

  • Dodawanie wizualnych obrazów do postów promocyjnych.
  • Umieszczenie bezpośredniego wezwania do działania w linku.
  • Upewnij się, że strona docelowa Twojego wydarzenia jest czysta, przejrzysta i bezpośrednia. To buduje zaufanie do odbiorców i pokazuje, że jesteś legalny.
  • Dołącz shareable link, aby zachęcić swoich odbiorców do zaangażowania innych osób.
Related Post: Organizowanie wirtualnych wydarzeń

Jak media społecznościowe mogą zwiększyć frekwencję na webinarach

Wydarzenia na żywo w mediach społecznościowych to szybki, wygodny sposób na dotarcie do odbiorców i budowanie lojalności wobec marki. Są one nie tylko bardziej dostępne, ponieważ ludzie nie muszą nigdzie jechać, aby wziąć w nich udział, ale także łatwiejsze do zaplanowania, ponieważ nie trzeba wynajmować lub organizować przestrzeni na wydarzenie. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w zakresie marketingu wydarzeń wirtualnych, skontaktuj się z nami już dziś. Zespół Ironmark jest gotowy i zdolny do pomocy w zakresie potrzeb marketingowych i promocji wydarzeń.