Jak zwiększyć skuteczność reklamy z wykorzystaniem ulotek?

24 stycznia 2019

Jak rozdawać ulotki

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu potężna moc papieru była czymś, czemu nie można było zaprzeczyć. Wypada wspomnieć choćby o oszałamiającej popularności gazet, które nie tylko ukazywały się w imponującej liczbie, ale również bardzo często reprezentowały imponujący poziom. Nic więc dziwnego, że o ogromnej sile można było wówczas mówić również w kontekście samej reklamy prasowej.

Jak jest jednak dziś, gdy cyfryzacja informacji powoli wypiera słowo pisane na papierze z użytku? Czy ulotki mają jeszcze przyszłość, czy też nadchodzi ich zmierzch?

Rozdawanie ulotek – jak zmodyfikować proces

Jeśli wydaje się nam, że wrzucanie ulotek do skrzynek pocztowych kolejnych mieszkańców to idealne rozwiązanie, gdy chce się ich poinformować o naszym nowym biznesie – im szybciej zrezygnujemy z takiego podejścia, tym lepiej dla nas. Błąd wynika przede wszystkim z tego, że taka metoda nie pozwala nie tylko na ustalenie, do kogo trafiła ulotka, ale i na określenie, komu rzeczywiście pomogła. Także rozdawanie ulotek na ulicy przypadkowym osobom nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Ponownie nie wiadomo, kto ją otrzyma, a kto wyrzuci ze złością do kosza na śmieci zadrukowany papier nie obrzuciwszy go nawet jednym spojrzeniem. Owszem, wydrukowanie nawet tysiąca ulotek nie kosztuje dużo. Jeśli jednak mają być to pieniądze wyrzucone w błoto, niska cena druku nie powinna być dla nas żadnym usprawiedliwieniem. Inny błąd polega na rozdawaniu ulotek niskiej jakości, niedopracowanych albo przygotowanych w pospiechu przez osobę, która nie ma pojęcia o tej formie reklamy i jej zastosowaniu. Co więcej, takie postępowanie bardzo często działa jako antyreklama.

Rozdawanie ulotek

Jak rozdawać ulotki i liczyć na ich skuteczność?

Ulotkę można uznać za element pożądany przy każdym rodzaju sprzedaży wysyłkowej i nie ma tu znaczenia to, jaką odległość musi ona pokonać. Niezmiennie powinna być ona jednak dostosowana do tego, do jakiej grupy odbiorców ma trafić. Jeśli więc dowozimy pizzę do studentów, luźna, kolorowa ulotka będzie strzałem w dziesiątkę. Dania na bankiet wymagają jednak większego profesjonalizmu, elegancji i dbałości o jakość treści. Firmy organizujące catering mogą poinformować o swoich usługach w jeszcze inny sposób. Nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby położyć ulotki w pobliżu termosów lub dań na zimno i tych przekąsek, które wybiera się samodzielnie. Z kolei nawiązując współpracę B2B można umieścić ulotki w pokojach hotelowych lub w innych pomieszczeniach, do których dostęp uzyska się w ramach tej współpracy.

Ciekawa promocja ulotki ma ogromne znaczenie, niezmiennie ważne jest jednak również pamiętanie o tym, że sama ulotka powinna być spójna z wizerunkiem prowadzonej przez nas firmy. Jeśli więc mamy do czynienia z ciekawą fakturą firmowego menu, możemy postarać się, aby charakteryzowała ona również ulotki nawet, jeśli podniesie to jednostkowy koszt ich wydruku. Nie można też zapominać o kolorystyce. Ta nie może być przypadkowa, najlepsze efekty wydaje się zaś dawać ta, która wykazuje się spójnością z tą, z jaką mamy do czynienia przyglądając się firmowemu logo.