Uniwersytet Fairfield In-Plant przekształca swoją działalność dzięki usługom projektowym o wartości dodanej

11 grudnia 2021

Przez kilka lat na początku XXI wieku, dział druku wewnętrznego Uniwersytetu Fairfield działał na minusie, często nie otrzymując zleceń od zewnętrznych projektantów. Aby odwrócić tę tendencję, w 2010 roku szkoła zatrudniła dyrektora kreatywnego, którym został Curtis Ebdon, mający za sobą 30-letnią karierę w agencjach, w tym stanowisko głównego właściciela firmy obsługującej tak znanych klientów jak General Electric i IBM. Historia transformacji, którą kierował, a także niemal powszechna potrzeba przekształcania działalności przez współczesne firmy poligraficzne, była tematem niedawnej sesji Xerox Business Development Webinar Series, "Driving Success with Value-Added Services". Dyrektor InfoTrends Matt Swain poprowadził sesję, przedstawiając spostrzeżenia na temat tego, jak i dlaczego dostawcy usług muszą się przekształcać - a następnie przekazał je Ebdonowi, który opowiedział historię Fairfield University. Kluczowy powód do transformacji: usługodawcy odnotowujący dwucyfrowy wzrost przychodów czerpią 26 procent swoich dochodów z usług o wartości dodanej, jak wynika z ostatnich badań InfoTrends North American Production Print Study. Dostrzegając tę szansę, 68 procent dostawców usług poligraficznych twierdzi, że albo właśnie przekształca swoją działalność w dostawców usług marketingowych, albo widzi taką potrzebę. Według Swaina, większość z nich podąża ścieżką ewolucyjną, stopniowo wprowadzając nowe usługi oparte na kolorowym druku cyfrowym, mediach specjalnych, druku wielkoformatowym, kolorowych opakowaniach cyfrowych, systemach web-to-print, ekspertyzach danych oraz komunikacji mobilnej i cyfrowej. Podstawowym wyzwaniem w transformacji Fairfield było zaoferowanie odpowiedniej, scentralizowanej usługi marketingowej, która mogłaby przyciągnąć wiele szkół i wydziałów, które działały niezależnie, we własnych silosach. Ebdon rozpoczął od unowocześnienia możliwości projektowych działu - zmieniając jego nazwę z "Druk i Usługi Graficzne" na "Projektowanie i Druk Cyfrowy" - aby zaangażować większą liczbę klientów na wcześniejszym etapie procesu rozwoju projektu. Przyjął model agencyjny, obejmujący cały uniwersytet, z account executives przydzielonymi do proaktywnej pracy z poszczególnymi klientami. I klienci zaczęli się angażować. "To jest kluczowe," powiedział Ebdon. "Na początku każdej kampanii lub dużego projektu byliśmy zapraszani do stołu, aby omówić ich potrzeby od projektu do realizacji". Ebdon unowocześnił również sposób drukowania w wydziale, ostatnio poprzez zakup prasy Xerox Color 1000i Press, która uzupełnia monochromatyczne drukarki Xerox Nuvera, oraz systemu web-to-print firmy Rochester Software Associates. Ponadto wydział przejął większą rolę w zakupie druków zewnętrznych, eliminując marżę agencji. "Przekonaliśmy naszych klientów, aby pozwolili ekspertom podejmować decyzje dotyczące druku" - powiedział Ebdon. Nowe podejście departamentu przyniosło znaczne oszczędności. Od momentu wyprowadzenia działu z kryzysu w pierwszym pełnym roku jego pracy, roczne oszczędności wygenerowane przez organizację Ebdona wzrosły do 250 000 dolarów w zeszłym roku, kiedy to 95 procent druku na uniwersytecie było wykonywane w domu. Uniwersytet korzysta również z konsekwentnej kontroli marki, która wynika z tego, co jest w efekcie scentralizowanym działem marketingu. A wydziały korzystają z tego, że mają jeden kontakt dla wszystkich swoich potrzeb marketingowych - jeden punkt kontaktowy, który obejmuje usługi odbioru i dostawy. "Ułatwiamy im to," powiedział Ebdon. Co dalej? "Będziemy rozszerzać nasze możliwości w oparciu o potrzeby naszych klientów" - mówi Ebdon. Potrzeby te obejmują rozwój komunikacji cross-medialnej, którą dział może zaoferować we współpracy z Web Communications Group, generowanie większych oszczędności poprzez sprowadzenie większej ilości mailingu do domu i, ostatecznie, generowanie przychodów poprzez poszukiwanie klientów zewnętrznych. "W tym momencie możemy sprawić, że druk cyfrowy i projektowanie staną się większym centrum zysku dla uniwersytetu". Aby wysłuchać powtórki webinarium, kliknij tutaj. Aby zapisać się na pierwszą sesję z 2016 Xerox Business Development Webinar Series, sesję z 3 lutego na temat "The Year of Delivering the Customer Experience", kliknij tutaj. Jakie są kolejne kroki w transformacji Twojej firmy?