Tworzenie strategii testowania papieru

25 stycznia 2022

Napisany przez Howard Fenton Starszy konsultant ds. technologii, NAPL Kilka tygodni temu na konferencji Inkjet Summit wprowadzono nowy model pokazów. Na targach spotkali się konsultanci branżowi, potencjalni nabywcy i dostawcy, aby wymienić się doświadczeniami i pomysłami na otwartym forum, które obejmowało prezentacje, opisy przypadków i spotkania w cztery oczy. Innym interesującym aspektem targów była komunikacja po zakończeniu targów, która obejmowała nowe forum LinkedIn, jak również specjalną sekcję, która będzie częścią nadchodzącego Printing Impressions. Jedna z pierwszych rozmów, które pojawiły się na forum LinkedIn, dotyczyła wyboru papieru, dostawców papieru i kwestii związanych z produkcją papieru. Wynika to z faktu, że wybór papieru jest bardziej krytyczny w produkcji atramentowej niż w druku offsetowym czy elektrofotograficznym. W rzeczywistości, rozmawialiśmy o tym w jednej z sesji otwierających, kiedy omawialiśmy trzy krytyczne elementy technologii, którymi są głowice atramentowe, atrament i papier. Jedną z informacji, którą usłyszeliśmy od wielu doświadczonych użytkowników, była potrzeba stworzenia własnych procesów testowania papieru. własnych procesów testowania papieru. Proces ten obejmuje: wybór odpowiednich obrazów testowych, metryki drukowania, subiektywne oceny oraz kryteria akceptacji. Jest to bardzo podobne do tego, co GATF i RIT robiły w przeszłości z nowymi technologiami druku lub nowymi programami certyfikacji papieru. Ogólnie rzecz biorąc, zaczynamy od stworzenia celów testowych z określonymi obrazami, które są wrażliwe na unikalne problemy związane z różnymi technologiami druku i prasami, a następnie łączymy je z określonymi zastosowaniami drukowanymi przez daną firmę. W ten sposób powstaje "zestaw testów". Po stworzeniu zestawu testów, należy stworzyć proces oceny, który obejmuje zarówno obiektywne środki, jak i subiektywne opinie. Oznacza to użycie przyrządu takiego jak spektrodensytometr i wskazanie osób, które będą oceniać jakość obrazu. Identyfikacja metryk i kryteriów akceptacji pojawia się, gdy zaczynasz porównywać różne dokumenty, różne miary i różne opinie. Nie trzeba długo czekać, aby dowiedzieć się, co jest akceptowalne, a co nie, a następnie zidentyfikować górne i dolne granice kontrolne metryk. W ten sposób powstaje proces testowania papieru, który może przekształcić się w standardową procedurę operacyjną, program statystycznej kontroli procesu, a nawet wdrożenie Six Sigma w zakresie jakości. Już teraz widzimy, jak producenci papieru oferują pomoc w procesach selekcji i identyfikacji. Jeśli produkcja druku atramentowego będzie się nadal rozwijać, na rynku pojawi się coraz więcej coraz lepszych papierów, a potrzeba przeprowadzania testów może się zmniejszyć. Jeśli korzystasz obecnie z technologii druku atramentowego, czy masz wdrożony proces testowania papieru? Co według Ciebie sprawdza się dobrze i jakie kryteria testujesz? Szukasz podobnych tematów? Zapoznaj się z innymi wpisami na blogu Digital Printing Hotspot:

    Ewoluujące, przekazywalne wrażenia - Papier bez kalki Niestandardowe rozwiązania medialne - sprawiające, że wyjście wygląda na łatwe Pragnienie doświadczeń offline: Czy w dzisiejszym cyfrowym świecie zwracasz się ku temu, co fizyczne i dotykalne? Promowanie wartości druku: Komunikacja, która jest odpowiedzialna ekologicznie i społecznie Czego użyłaby NASA? - Papieru, który to wytrzyma!

_____ Howie Fenton jest konsultantem i doradcą biznesowym w NAPL, a także płatnym współpracownikiem tego bloga. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności oraz dodawania usług cyfrowych i wartościowych poprzez badania klientów. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.