Spersonalizowanie drukowanych katalogów

5 listopada 2021

Źródła: Badania Xerox-InfoTrends; The Mail Moment, USPS Kiedy 69 procent Twojej grupy docelowej angażuje się w określone zachowanie zakupowe, z pewnością chcesz, aby Twoje doświadczenie klienta umożliwiało to działanie. To, w skrócie, jest to, co stoi za niedawnym odrodzeniem się drukowanych katalogów. Ostatnie badania Xerox-InfoTrends wykazały, że prawie siedmiu na dziesięciu konsumentów sięga po katalogi przed zakupem. To samo badanie wykazało, że transakcje są trzykrotnie większe, gdy katalogi są spersonalizowane i istotne dla odbiorcy - w rezultacie 68% katalogerów poszukuje rozwiązań personalizacyjnych. Potęga danych, w połączeniu z nowymi możliwościami produkcyjnymi związanymi z technologią atramentową, przekształca doświadczenia klientów dla sprzedawców detalicznych i otwiera nowe obszary generowania przychodów.

Jakość zbliżona do offsetowej, osiągalna dzięki technologii atramentowej

Ten postęp technologiczny przynosi nową nadzieję zwolennikom spersonalizowanych katalogów. Zamiast wysyłać statyczne katalogi lub ich wersje, ekonomia i możliwości, jakie daje druk atramentowy, sprawiają, że detaliści mogą dodawać personalizację i adekwatność do okładek katalogów, wkładek i ofert. W zależności od nakładu mailingowego, mogą one być produkowane albo w całości na cyfrowych urządzeniach produkcyjnych, albo jako rozwiązania hybrydowe z wykorzystaniem maszyn cyfrowych i offsetowych. Wśród nowych osiągnięć technologicznych, które umożliwiają tworzenie spersonalizowanych katalogów: Xerox® TrivorTM 2400 Inkjet Press, dostępna już dziś, oraz atramenty Xerox High Fusion Inks, które pojawią się na rynku jeszcze w tym roku. Ten nowy zestaw atramentów jest godny uwagi, ponieważ zapewnia szerszą gamę kolorów i radykalną rozdzielczość wizualną, która w połączeniu z papierami powlekanymi do druku offsetowego sprawia, że więcej wysokiej jakości zadań jest dostępnych w produkcji atramentowej. Należy zauważyć, że te atramenty pomagają uzyskać doskonałą, zbliżoną do offsetowej jakość obrazu bez procesów wstępnego lub wtórnego powlekania czy specjalistycznych głowic.

Prawdziwe spersonalizowane katalogi w akcji

Jednym z pionierów spersonalizowanych katalogów jest bonprix, międzynarodowy sprzedawca detaliczny z siedzibą w Niemczech, obsługujący ponad 32 miliony klientów w 29 krajach. Chociaż firma ta stosuje podejście wielokanałowe, które obejmuje sprzedaż online, druk i handel detaliczny, to właśnie drukowany katalog jest dla niej najważniejszym kanałem - rocznie rozprowadza się 220 milionów egzemplarzy, a 69% kupujących online najpierw sprawdza katalog. Bonprix rozpoczął personalizację swoich katalogów po przeprowadzeniu kampanii testowej porównującej tradycyjny, statyczny katalog z takim, który został spersonalizowany w celu przedstawienia odpowiednich ofert na podstawie historii zakupów odbiorcy. Kluczowe wyniki obejmowały 500% wyższy wskaźnik odpowiedzi od obecnych klientów i 400% wyższy wskaźnik odpowiedzi od klientów nieaktywnych.

Współpraca marketerów, katalogerów i drukarni

Wielu dostawców usług poligraficznych jest zainteresowanych przeniesieniem tych możliwości do katalogów. Na Hunkeler Innovationdays w Luzerne, Szwajcaria, Xerox zorganizuje dwudniowe wydarzenie, na którym marketerzy i dostawcy usług druku spotkają się, aby zbadać potencjał spersonalizowanych katalogów. Wśród prelegentów znajdą się czołowi menedżerowie z branży detalicznej, którzy opowiedzą o sile personalizacji i znaczeniu katalogu w ich działaniach marketingowych, wizjonerzy 1:1 podzielą się historiami sukcesów klientów, a uczestnicy usłyszą z pierwszej ręki wyniki właśnie zakończonego projektu proof of concept dla dużego detalisty we Francji. Możesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania personalizacji w celu zwiększenia znaczenia katalogów dla odbiorców, oglądając ten film na temat rozwiązania Xerox dla spersonalizowanych katalogów lub klikając tutaj. Jesteś zainteresowany udziałem w programie spersonalizowanych katalogów? Skontaktuj się ze mną na LinkedIn, a chętnie porozmawiamy.