Jak stworzyć perfekcyjną ulotkę reklamową?

1 lutego 2019

Profesjonalna ulotka reklamowa

Niełatwo jest w dzisiejszych czasach przebić się, stosując marketing ulotek reklamowych w papierowej wersji. Jest ich mnóstwo - wypełniają skrzynki pocztowe, leżą pod drzwiami, wylewają się ze stojaków, są wręczane na ulicach spieszącym się przechodniom... lądują w koszu na śmieci. Niestety, to ich najczęstszy los. Nie wystarczy dziś zaprojektować jakąkolwiek ulotkę, która informuje klienta o dostępnej usłudze czy towarze.

Ulotka musi złapać spojrzenie, przykuć wzrok, zachęcić do schowania jej do kieszeni, a jeszcze lepiej - natychmiastowego przeczytania. Jak zaprojektować ulotkę, która ma szansę zadziałać?Do kogo skierowana jest ulotka?Początek pracy projektowej w marketingu zawsze opiera się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, kim jest adresat. Jaka grupa odbiorców ma skorzystać z usługi lub kupić dany projekt? Co zrobić, czy do niej dotrzeć, jakich środków przekazu użyć? Zupełnie inaczej wyglądać będzie ulotka zaadresowana do starszych kobiet, niż do nastolatków płci męskiej.

Budowanie wyobrażenia o kliencie to nie strata czasu, to niezbędny etap. Warto zarezerwować czas, usiąść i pomyśleć. Co to za ludzie? Co lubią, czym się zajmują, na co wydają pieniądze?Czemu ma służyć?Kiedy wiemy już, jacy ludzie powinni zapoznać się z ulotką, czas na kolejne pytanie. Co chcemy osiągnąć, dostarczając im nasze ulotki? Cele mogą być różne.

Do najczęstszych należą:

Cel informacyjny - firma istnieje, działa, oferuje usługi.

Cel sprzedażowy - warto coś w niej kupić, trwają promocje.

Cel wizerunkowy - to firma, którą po prostu trzeba znać i lubić.

Informacje na ulotce

Za pomocą ulotki można więc poinformować o czymś klientów, nakłonić ich do kupna lub poprawić ich zdanie o firmie.Jakie treści powinna zawierać? Czas na zaprojektowanie treści. Bez niej ulotka traci wszystkie swoje funkcje, czyli podstawowy sens istnienia. Czym charakteryzuje się dobry tekst do umieszczenia na ulotce? Jest perfekcyjnie poprawny językowo - błędy rzucają się w oczy i niestety, znacznie pogarszają wizerunek firmy.Jest zwięzły i nie za długi - nikt nie ma dziś czasu ani ochoty na czytanie elaboratu umieszczonego na ulotce.Jego układ podkreśla to, co najistotniejsze - można dowiedzieć się, o czym traktuje ulotka, bez wnikliwego wczytywania się w treść. To jedynie podstawy tworzenia skutecznego tekstu na ulotkę. Bez nich nie można sobie jednak wyobrazić ulotki, która nie ląduje w koszu natychmiast, gdy tylko trafi w ręce klienta. Tekst na ulotce musi mówić jasno, prosto i zwięźle, a do tego w sposób atrakcyjny i przykuwający uwagę.

Strona graficzna ulotki

Czas na dopracowanie pod kątem grafiki. Z pewnością trzeba umieścić na ulotce logo firmy, to podstawa. Nie warto jednak przeładowywać jej grafiką (podobnie jak treścią). Zbyt wiele ozdobników nie kojarzy się dobrze, a w dodatku rozprasza i utrudnia odbiór treści. Zbyt jaskrawa lub pstrokata kolorystyka, obrazy w złej jakości i niskiej rozdzielczości - to wszystko może zabrać nam uwagę klienta, która i tak jest towarem deficytowym. Warto o nią zawalczyć, projektując ulotkę od A do Z.