Użyj tych 5 pytań, aby zwiększyć wartość swojego zakładu

29 września 2021

Zagrożenia związane z outsourcingiem i zarządzaniem obiektami stanowią ciągłe wyzwanie dla zakładów produkcyjnych. Wyprzedź więc zmiany i kontroluj swoje przeznaczenie. Możesz uczynić swój zakład bardziej wartościowym dla organizacji, myśląc proaktywnie i robiąc rzeczy w inny sposób. Czterech wiodących w branży ekspertów omawia te i inne kwestie podczas dostępnego na żądanie webinarium: "Siedem pomysłów generujących wyniki, które drukarnie mogą wdrożyć już dziś". Aby pomóc Ci rozpocząć rozmowę, zebraliśmy 5 kluczowych pytań, które doprowadzą do mądrych zmian.

Pytanie 1: Czy myślimy jak drukarnia przemysłowa, czy jak komercyjna? Co moglibyśmy zrobić, gdybyśmy zachowywali się bardziej jak drukarnie komercyjne?

Przez lata większość zakładów produkcyjnych była w pełni lub częściowo finansowana i stosowała model cenowy oparty na kosztach. Nie mają pracowników sprzedaży, nie prowadzą sprzedaży wewnętrznej (a tym bardziej zewnętrznej) i mają ograniczoną liczbę produktów i usług. Ale co by się stało, gdyby... "firma drukarska" w Twoim przedsiębiorstwie zaczęła zachowywać się jak sklep komercyjny "oparty na wartościach". "Wiodące drukarnie w zakładzie myślą nieszablonowo i zachowują się bardziej jak drukarnie komercyjne" - zauważa Howie Fenton, prezenter webinarium i ekspert w dziedzinie zakładów produkcyjnych. "W rezultacie odnoszą większe sukcesy i są mniej zagrożone przez firmy zarządzające obiektami i firmy outsourcingowe". W zakładach, które odniosły sukces, pracują handlowcy, którzy sprzedają nie tylko klientom wewnętrznym, ale również zewnętrznym. "To jest szalony pomysł na arenie in-plant, aby nie tylko sprzedawać klientom wewnętrznym, ale również wprowadzać zastosowania komercyjne" - deklaruje Fenton.

Pytanie 2: Jakie są Twoje potencjalne produkty stanowiące wartość dodaną?

To, co Fenton zaobserwował w odnoszących sukcesy zakładach produkcyjnych, to fakt, że działają one bardziej jak drukarnie komercyjne i otwierają swoje drzwi - dosłownie - na inne możliwości. Te nieszablonowe zakłady nie są już oparte na kosztach, ale na wartości. Mogą pobierać niższe opłaty za produkty podstawowe, aby zadowolić klientów, ale wyższe za produkty o wartości dodanej, takie jak druk zmiennych danych i kampanie direct mail. W końcu zakład produkcyjny dysponuje taką samą technologią druku i umiejętnościami - oraz wartością - jak inne drukarnie komercyjne.

Pytanie 3: Jak połączyć się z działem marketingu? A co z IT? Jak możemy się bardziej zaangażować?

Jednym z ważnych obszarów poruszanych podczas webinaru jest sposób, w jaki drukarnie in-plant angażują się w kontakty z największym potencjalnym klientem: działem marketingu. (A co z działem IT? Warto się temu przyjrzeć.) Wszyscy działacie w tym samym biznesie, co daje wspólną płaszczyznę do współpracy. Jakie są sposoby, aby być bardziej zsynchronizowanym? Upewnij się również, że marketing wie tyle samo o możliwościach Twojego zakładu, co Ty chcesz wiedzieć o ich celach i potrzebach. Stań się strategicznie zestrojony i uczyń z tego swoją mantrę, mówi Fenton.

Pytanie 4: Czy cele mojego uniwersyteckiego oddziału są spójne ze strategią marketingową szkoły?

Uniwersytety stanowią największy segment na rynku in-plant. Dla uniwersyteckich działów marketingu fundraising i rekrutacja są najważniejsze. Znalezienie wykwalifikowanych studentów i darczyńców jest ważne dla zdrowej instytucji akademickiej, a in-plant może przyczynić się do osiągnięcia tego celu. Jedną z rzeczy, która odniosła ogromny sukces, jest wykorzystanie zmiennych danych do rekrutacji i pozyskiwania funduszy. Drukarnie wyposażone w cyfrowe maszyny drukarskie i oprogramowanie do personalizacji posługują się językiem targetowania. Większość maili, które rodzice i studenci otrzymują od uczelni, jest statyczna i ogólna, ale jeśli dopasujesz treść do tego, co ich interesuje, jak kierunki, specjalizacje, finansowanie i zajęcia pozalekcyjne, a także dodasz odpowiednie zdjęcia, to taki mail będzie się wyróżniał i spotka się z odzewem. Howie Fenton zauważa w webinarze, że uniwersytety in-plants wykorzystały zmienne dane do zwiększenia wskaźników odpowiedzi z 0,5 lub 1 procent do wszystkich nagłych wskaźników odpowiedzi 10, 12, a czasem nawet 20 procent.

Pytanie 5: Jak możemy dowiedzieć się, co robią inni w naszej branży? Skąd możemy czerpać pomysły i wzorce z rynków pionowych?

In-planty są powszechne na wielu rynkach wertykalnych - finanse, ubezpieczenia, edukacja i rząd, aby wymienić tylko kilka - ale nadal trudno jest znaleźć dobre badania porównawcze. Organizacje takie jak Association of College and University Printers (ACUP) wspierają in-planty, a Fenton radzi, aby szukać takich, które skupiają się na typach pracy podobnych do tej, którą wykonujesz. Zauważa również, że jeśli spojrzeć na benchmarki, te dla drukarni komercyjnych są inne niż te dla drukarni zakładowych. "Naprawdę musisz dokonać porównania między podobnymi firmami, aby było ono dla Ciebie ważne" - mówi.

Poznaj więcej cennych porad dotyczących rozwoju zakładu produkcyjnego. Pobierz webinarium już dziś.