W jaki sposób dostarczanie informacji może zmienić pocztę w czasie?
Co oznacza Informed Delivery od USPS dla długoterminowej przyszłości direct mailingu? Z pewnością oferuje kilka intrygujących możliwości. Informed Delivery to nowa usługa USPS, która wykorzystuje skany wykorzystywane w automatyzacji poczty i udostępnia je jako usługę dla klientów poczty. Po zapisaniu się, uczestnicy otrzymują codziennie e-mail, który zawiera zdjęcia pierwszych 10 sztuk poczty, które otrzymają tego dnia. Jeśli jest ich więcej niż 10, mogą kliknąć na link, aby zobaczyć pozostałe zdjęcia.
Już ponad 2 miliony osób zapisało się na Informed Delivery, a 90% z nich deklaruje, że sprawdza swoją skrzynkę codziennie.
Dla marketerów oznacza to, że niezależnie od tego, czy klienci poczty są w domu, czy nie, wiedzą, jakie listy, pocztówki, faktury i inne przesyłki trafią do ich skrzynek pocztowych danego dnia. E-mail może również zawierać linki do stron internetowych, wideo lub innych treści cyfrowych, umożliwiając odbiorcy reagowanie na pocztę jeszcze zanim dotrze on do domu, aby ją odebrać.
Trzeba to przyznać USPS. Dzięki swoim promocjom technologii print-to-mobile, innowacyjnym technikom drukarskim i nowym usługom takim jak ta (oraz Informed Visibility, o której w innym poście), poczyniła ona znaczące i godne pochwały wysiłki, by uczynić pocztę bardziej wartościową.
W tym przypadku, jednym z pytań jakie nasuwa mi się na myśl jest to, w jaki sposób Informed Delivery może zmienić sposób myślenia i projektowania poczty. Ponieważ te zdjęcia przedstawiają tylko zewnętrzną stronę maila, czy może to wpłynąć na decyzję marketera odnośnie formatu mailingu? Niektóre formaty zapewniają większą widoczność niż inne. Na przykład w przypadku pocztówek, uczestnicy mogą przeczytać całą wiadomość z otrzymanego cyfrowego obrazu. Z kolei inne formaty (np. listy) są mało widoczne lub w ogóle nie są widoczne... chyba, że nadawca stosuje komunikaty na zewnętrznej stronie koperty. Dzięki usłudze Informed Delivery odbiorca wie tylko, skąd pochodzi nadawca.
Czy z czasem Informed Delivery może wpłynąć na zmianę formatów mailingów na takie, które zapewniają większą widoczność przekazu dzięki cyfrowemu obrazowi? Czy może to spowodować większe inwestycje w druk na kopertach, jak również personalizację na zewnątrz kopert?
Informed Delivery z pewnością przynosi wiele korzyści dla firm wysyłkowych, ale dla mnie jednym z najbardziej fascynujących skutków dla rynku mailingowego jest to, w jaki sposób może wpłynąć na wybór formatów mailingowych i sposób, w jaki marketerzy projektują swoje przesyłki. W jakim stopniu poczta zacznie być projektowana z uwzględnieniem obrazów oglądanych przez Informed Delivery?
Co o tym sądzisz?