5 Trendów w projektowaniu graficznym na rok 2021

25 czerwca 2022

Tak jak świat wokół nas się zmienia, tak samo zmienia się świat projektowania graficznego. Projektanci graficzni muszą podnieść ich pracy i pozostać istotne. Wymyślanie tych samych, prozaicznych pomysłów nie będzie miało miejsca w tym szybko zmieniającym się świecie, w którym żyjemy. W tym samym sensie, marki muszą przemyśleć, w jaki sposób prezentują swoje przesłanie i produkty za pomocą wizualizacji. Nawet jeśli wiele marek jest zmuszonych do robienia o wiele więcej za mniej, związek między identyfikacją marki a właściwym projektem wizualnym nie może być niedoceniany. Marketing i reklama za pomocą projektów graficznych nie jest niczym nowym, ale innowacyjność i kreatywność mogą poprawić sposób, w jaki marki edukują i informują swoich odbiorców. W roku 2021 pojawi się kilka nowych trendów w projektowaniu graficznym, a marki będą je stosować w swoich kampaniach promocyjnych. Oto spojrzenie na niektóre trendy, na które warto mieć oko.

Nadchodzące trendy w projektowaniu graficznym

1. Projektowanie typografii 3D

W 2021 roku projektowanie 3D wymyśli się na nowo. Dzięki nowoczesnym postępom technologicznym i możliwościom oprogramowania, projektowanie 3D nie będzie takie samo jak wcześniej. Na przykład wydaje się, że popularne projekty typografii z 2020 roku zostaną ulepszone i zrobione w projekty typografii 3D. Według GraphicMama, ciągły wzrost Augmented Reality i Virtual Reality w interfejsach użytkownika, wraz z szybszym internetem i technologią, umożliwi grafikom uczynienie 3D bardziej efektownym, imponującym i wszechobecnym. Geometryczne i organiczne projekty zakorzenią się. Ultrarealistyczne liternictwo, na przykład, nada życie słowom, dosłownie wydając się tak, jakby odbiorcy mogli je dotknąć.

Zdjęcie: https://unsplash.com/photos/KtWcwmL75IY

Artysta: Joel Fulgencio @joelft
Related post: What Your Graphic Designers Need to Hit the Mark

2. Minimalizm

Porzekadło "mniej znaczy więcej" jest wciąż aktualne, a w 2021 roku graficy również będą stosować to podejście w swojej pracy. Minimalizm to styl, który istnieje już od jakiegoś czasu i wydaje się być niezastąpiony. W 2021 roku zobaczysz, jak projektanci ograniczają liczbę elementów używanych w swoich projektach, celowo mając maksymalną "white space" (pustą przestrzeń) w swoich pracach. Popularność minimalizmu wynika z tego, że projektowanie graficzne wymaga go dziś w niemal wszystkich dziedzinach - od stron internetowych, przez logotypy, po obiekty fizyczne. Marketerzy chcą, aby ich treści były łatwe do przeglądania i przyswojenia, a kładąc nacisk na więcej "białej przestrzeni", minimalizm pomaga osiągnąć ten cel. Strony internetowe Dell i Apple są doskonałym przykładem minimalizmu w najlepszym wydaniu - proste, czyste grafiki i dużo "białej przestrzeni". Wraz ze wzrostem marketingu mobilnego, minimalizm jest drogą do przodu.

3. Stonowane palety kolorów

Projektowanie graficzne bez uwzględnienia kolorów jest niespotykane, ale kolory mogą być stonowane. W 2021 roku, stonowane palety kolorów staną się jeszcze bardziej popularne niż teraz. Projektanci i marki wycofują się z jaskrawych kolorów. Przyciemnione kolory będą bardziej widoczne w 2021 roku. Dopasowanie kolorów będzie większym czynnikiem w tworzeniu wizualnie uderzających elementów. Czerń i biel pozostaną skutecznym elementem w projektowaniu, pomagając stworzyć bardziej zrelaksowany, nostalgiczny i niedopowiedziany efekt. Stonowany kolor sprawdza się w marketingu, ponieważ istnieje trend tworzenia organicznych i autentycznych komunikatów - użycie stonowanych palet kolorów przemawia do prostszych, nostalgicznych odczuć i zwiększa poczucie wiarygodności.

4. Emoji Design

Emojis nie są już ograniczone do wiadomości tekstowych - są teraz używane przez grafików i marki do komunikowania się i dodawania emocji, nawet w reklamach drukowanych. Mogą być postrzegane jako skuteczne narzędzia komunikacji i marketingu, pomagając stworzyć poczucie lekkości i zachęcić do pozytywnej, bardziej osobistej reakcji. Umieszczenie publiczności w tym nastawieniu, na mediach społecznościowych lub w innych formach reklamowych, może ogromnie pomóc w promowaniu produktów i usług.

Oczekuj różnych stylów i technik, które będą stosowane przy użyciu emojis, ponieważ marki nadal dążą do bardziej ludzkiej interakcji i spersonalizowanej komunikacji.

Zdjęcie: https://unsplash.com/photos/mRu48tTbUYM

Artysta: Yasmin Dangor@yas_mini

Related POST: 11 terminów związanych z projektowaniem graficznym, które musisz znać

5. Płaskie ikony i ilustracje

Płaskie, proste ikony i ilustracje to rosnący trend. Chociaż nie jest to nic nowego w świecie projektowania, płaskie ikony i ilustracje odradzają się z hukiem w 2021 roku jako trend w projektowaniu. Trend ten będzie charakteryzował się prostotą w projektowaniu i tworzeniem uczucia nostalgii, będąc jednocześnie potężnym narzędziem marketingowym. Nadal marki używają ich do przekazywania prostych instrukcji, symboli lub narracji, dzięki czemu wiadomość jest łatwa do strawienia. Płaskie ikony można również mieszać i dopasowywać, co pozwala projektantom łatwo tworzyć infografiki, które wiele marek wykorzystuje w marketingu.

Zdjęcie: https://www.freepik.com/free-vector/time-management-flat-icons-collection-with-schedule-planning-deadline-teamwork-coordination-hourglass-alarm-clock-vector-illustration_7201295.htm

Następna wielka rzecz w projektowaniu graficznym będzie mieszanką innowacji i wyobraźni z nostalgią i prostotą. Postęp technologiczny, częściowo, pomaga światu projektowania graficznego doświadczyć bezprecedensowego wzrostu i zarówno projektanci, jak i marki korzystają z tego, aby podnieść swoje gry. Te pięć trendów w projektowaniu graficznym w 2021 roku będzie inspirować i motywować, a także pozwoli markom nadążyć za zmianami, które zachodzą w świecie konsumentów.