Rzeczywistość rozszerzona: Czas na pływanie!

20 września 2021

Eksperci przewidują pełne przyjęcie przez konsumentów rozszerzonej rzeczywistości (AR) w 2017 roku - i jest to coś, na co powinieneś zwrócić uwagę. Dlaczego? Z tego samego powodu, dla którego Poczta Amerykańska oferuje zniżki pocztowe dla marketerów, którzy korzystają z AR, kodów QR, spersonalizowanych adresów URL i innych technologii print-to-mobile. To sprzedaje więcej druku. Dzisiejszym konsumentom zależy przede wszystkim na "doświadczeniu". Jeśli chcesz rozwijać swoją działalność w zakresie druku, musisz pokazać swoim klientom, że technologia cyfrowa nie jest jedynym kanałem, w którym mogą je zdobyć. Druk również oferuje doświadczenia. Aby udowodnić, że druk zapewnia doświadczenie, należy zacząć zachęcać klientów do stosowania interaktywnych technologii, takich jak AR. Oczywiście, oznacza to również wykorzystanie ich w działaniach marketingowych. Nie można tylko mówić o tym, jak wspaniała jest technologia. Trzeba ją pokazać. Według "Augmented Reality and Virtual Reality Market - Global Forecast to 2022" (Markets and Markets, 2016), globalny rynek rozszerzonej rzeczywistości ma osiągnąć 117,4 mld dolarów do 2022 roku. Jest to CAGR na poziomie 75,72% pomiędzy 2016 a 2022 rokiem. Digi-Capital pokazuje podobne liczby. W swoim raporcie "Augmented/Virtual Reality Report 2016" przewiduje, że rynek rozszerzonej/wirtualnej rzeczywistości osiągnie 120 miliardów dolarów do 2020 roku. Dla drukarni nie liczą się konkretne liczby, ale trajektoria - w górę, w górę i w górę. Nie tylko dane opowiadają tę historię. Kiedy po 100 latach Cracker Jack porzuca swoją klasyczną strategię "nagrody w pudełku" na rzecz doświadczeń AR, wiadomo, że mamy do czynienia z falą zmian w zachowaniach konsumentów. Ponieważ konsumenci w coraz większym stopniu kierują się doświadczeniem, AR oferuje im doznania, których nie oferują kody QR. Nie sądzę, że AR zastąpi kody QR w najbliższej przyszłości, ale oba te rozwiązania będą funkcjonować obok siebie. Różne technologie dla różnych doświadczeń. Aby zrozumieć kim, czym i dlaczego są te różnice, ważne jest, aby zorientować się, gdzie każde z tych podejść jest skuteczne, na jakich rynkach i w jakich zastosowaniach. Kody QR znamy. Oto trzy pomysły na to, jak przyspieszyć pracę z rzeczywistością rozszerzoną:

    Wyszukaj w Google, a następnie zrób to. Wygoogluj "rzeczywistość rozszerzona w marketingu", a następnie idź do sklepu, weź produkty, o których czytałeś w Internecie i zeskanuj opakowanie, oznakowanie lub plakat. Doświadczaj AR tak, jak robi to konsument. Zdobądź partnera. Być może przyjdzie taki dzień, że wszystkie swoje aplikacje AR będziesz produkować we własnym zakresie, ale na razie możesz znaleźć firmę zajmującą się marketingiem cyfrowym z doświadczeniem w AR, zebrać ich mózgi i nawiązać współpracę, abyś mógł od razu zacząć oferować AR. Wykorzystaj to sam. Stwórz własną kampanię marketingową z wykorzystaniem technologii AR. Jako istoty ludzkie uczymy się poprzez działanie, a najszybciej osiągniesz postępy, gdy zastosujesz to, czego się nauczysz w praktyce. Gdy Twoi klienci zobaczą, że korzystasz z AR (a nie tylko o nim mówisz), zyskasz znacznie większą wiarygodność.

Czy inwestujesz w zrozumienie możliwości, jakie niesie ze sobą AR? Jeśli nie, to co Cię powstrzymuje? Wskakuj! Czas zacząć pływać!