Integracja mediów społecznościowych nie musi być trudna

9 listopada 2021

Według raportu Direct Marketing Association's Response Rate Report, odsetek marketerów stosujących marketing wielokanałowy wzrasta, a kanały, z których korzystają najczęściej to poczta bezpośrednia, e-mail i media społecznościowe. Czy tak właśnie wygląda mix kanałów Twoich klientów? Według raportu:

    83% marketerów korzysta z programów email marketingowych 65% używa email + jeden inny kanał 44% korzysta z trzech kanałów: email + direct mail + social

Większość z nas jest dość dobrze zaznajomiona z integracją email i direct mail, ale sposób integracji mediów społecznościowych jest bardziej nieznany. Tam, gdzie widzimy, że jest to szeroko stosowane jest w non-profit, edukacji i fundraisingu. Świetny przykład pochodzi z Saint Francis University i jest to przykład, który może być powielany w różnych pionach. Roczna kampania fundraisingowa SFU miała trzy cele: zaangażować młodych absolwentów, aktywnie włączyć ich w życie uniwersytetu na portalach społecznościowych oraz zwiększyć darowizny. Aby to osiągnąć, SFU skierowało do 10 000 absolwentów roczną kampanię, która obejmowała konkursy w mediach społecznościowych, aktualizacje wideo (np. o tym, jak darowizny od absolwentów robią różnicę), e-kartki, pocztę bezpośrednią i spersonalizowane strony docelowe.

W jaki sposób jeden z uniwersytetów zintegrował media społecznościowe z wielokanałową kampanią, osiągając WIELKIE rezultaty

Kampania rozpoczęła się od spersonalizowanych e-maili z odpowiednimi, spersonalizowanymi treściami, filmami wideo ukierunkowanymi demograficznie oraz konkursem w mediach społecznościowych. Konkurs pod hasłem "Gdzie teraz jesteś?" miał na celu zachęcenie absolwentów do pochwalenia się swoimi aktywnościami w celu wygrania iPada. Aby wziąć udział w konkursie, absolwenci musieli przesłać na stronę SFU na Facebooku film i historię, w których opowiadali o tym, co robią po ukończeniu studiów. Musieli również polubić SFU na Facebooku, używać określonego hashtagu (aby SFU mogło ich śledzić) oraz śledzić SFU na Twitterze.

Wreszcie, kampania zachęcała do udziału w "Giving Tuesday" za pomocą spersonalizowanej poczty bezpośredniej i e-maili, które odsyłały uczestników na ich własne strony docelowe, aby zachować ich spersonalizowane doświadczenia we wszystkich kanałach. Jeśli odwiedzający nas absolwenci przekazali darowiznę, mikrostrony generowały dynamiczną aktualizację informacji o łącznej kwocie darowizn przekazanych na rzecz uniwersytetu w trakcie trwania kampanii.

Rezultaty?

    28% wzrost zaangażowania w wysyłkę e-maili w stosunku do średniej krajowej 4% wzrost darowizn 9,4% wzrost zobowiązań z programu dzwonienia.

Konkursy w mediach społecznościowych nie muszą być tak skomplikowane jak ten, aby były skuteczne. Coś tak prostego, jak zachęcenie ludzi do odpowiedzi na e-mail lub direct mail poprzez zamieszczenie zdjęcia na Facebooku, aby wziąć udział w konkursie, również może być wystarczające, aby wzbudzić zaangażowanie. Jeśli jesteś za krzywą na integracji mediów społecznościowych, nadszedł czas, aby nadrobić zaległości. Nie musisz być guru mediów społecznościowych, aby zintegrować media społecznościowe z kontekstem wielokanałowym. Czasami wystarczy dodać przyciski udostępniania społecznościowego i wezwanie do działania. Czasami potrzeba więcej. Ale powinieneś robić przynajmniej coś. Po tym wszystkim, twoi konkurenci są - wystarczy spojrzeć na dane.