Zarządzanie kodami kreskowymi w kontroli jakości opakowań

20 stycznia 2021

Każdy produkt w każdym sklepie na całym świecie posiada kod kreskowy.

Jako konsumenci nie potrafimy odczytywać kodów kreskowych i naprawdę nie dbamy o nie zbytnio. Identyfikujemy produkty po ich nazwie, po kolorze, po nazwie marki i logo.

Jednak kody kreskowe to sposób, w jaki marki i cały ich światowy łańcuch dostaw zarządzają dystrybucją, logistyką, zapasami i punktem sprzedaży, w tym rabatami, cenami i zwrotami.

Wyobraź sobie, że jesteś przy kasie i kupujesz dzbanek mleka za 2,19. Co by było, gdyby kasjerka zeskanowała kod kreskowy dzbanka z mlekiem i na Twoim rachunku było napisane "Czerwone wino za 39,50"?

To jest kod kreskowy pomieszany. Wiesz, że cena za dzbanek z mlekiem wynosi 2,19, ale kasa nie. Sklep z dużym prawdopodobieństwem zwróci ten produkt dystrybutorowi. Ale nie tylko ten dzbanek z mlekiem. Wszystkie dzbanki z mlekiem w tym sklepie, i we wszystkich magazynach wszędzie. Sklepy po prostu nie mogą ich sprzedać.

Kod kreskowy jest krytycznym elementem wystroju dzieła sztuki.

Idźmy o krok dalej. Pomieszanie kodów kreskowych to nie jedyny potencjalny problem.

"Dlaczego kasjer nie może zeskanować kodu kreskowego przy kasie?"

Co by było, gdybyśmy wrócili do kasy, ale tym razem jest to właściwy kod kreskowy, ale nie zeskanuje go.

Znowu jest bardzo prawdopodobne, że sklep zwróci ten produkt z powrotem do dystrybutora.

Jakość każdego kodu kreskowego, każdego typu, na każdym pojedynczym produkcie jest krytyczna dla udanej sprzedaży produktu na zaciętym rynku.

Na co należy zwracać uwagę, jeśli chodzi o kody kreskowe?

  1. Upewnij się, że wartość kodu kreskowego odpowiada wartości produktu Kody kreskowe muszą być najwyższej jakości, aby można je było prawidłowo zeskanować.
  2. Twój grafik musi prawidłowo ustawić kod kreskowy na dziele sztuki
  3. Twoja drukarka musi sprawdzić, czy drukowany jest właściwy kod kreskowy.
  4. Twoja drukarka musi stale zarządzać jakością kodów kreskowych podczas procesu drukowania.

Czy miałeś złe doświadczenia z kodami kreskowymi?