Poza blogiem: Treści, które zwiększają zaangażowanie

22 maja 2022

Jak utrzymać zaangażowanie pożądanych odbiorców, nie polegając całkowicie na blogach? Jeśli Twoja strategia marketingu treści koncentruje się wyłącznie na blogach w celu zaangażowania odbiorców i konwersji, tracisz niesamowitą okazję do zmaksymalizowania potencjału innych form marketingu treści. Przyciąganie ruchu na stronę za pomocą treści, które łączą się z odbiorcami, jest celem "wielkiego formatu". Ale w jaki sposób Twoi odbiorcy wolą otrzymywać informacje? Jak można zwiększyć zaangażowanie? Wyjście poza model bloga to strategia marketingowa dla myślących przyszłościowo marketerów, a także sposób na utrzymanie atrakcyjnych i świeżych treści przez długi czas.

Jak sprawić, by marketing treści był skuteczny?

Wiodące marki stosują strategiczne podejście do content marketingu, które kładzie nacisk na tworzenie i rozpowszechnianie spójnych, wartościowych i istotnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania grupy docelowej oraz wspierania pożądanych działań klientów (np. konwersji, zakupów itp.). Według jednego z raportów, 72% marketerów twierdzi, że dla ich firmy treści są kluczowym elementem strategii biznesowej.

Unikalna treść jest siłą napędową ruchu i zaangażowania, a w kontekście marketingu liczy się czytelnik (a nie marketer). Od sposobu, w jaki czytelnicy czytają i przyswajają informacje, po prezentowanie odpowiednich treści, które są dla nich ważne lub stanowią rozwiązanie ich problemów - czytelnik jest w tym wszystkim najważniejszą osobą. Czytelnik jest osobą, która musi uznać to, co prezentujesz, za wystarczająco interesujące, aby poprzeć Twoją markę lub firmę. Dane wskazują, że 52% klientów było bardziej skłonnych do zakupu produktu po przeczytaniu treści sprzedawcy. Liczba kliknięć i odsłon może pomóc w ocenie skuteczności marketingu treści, co czyni narzędzia takie jak Google Analytics całkiem użytecznymi. Co robią członkowie grupy docelowej po zapoznaniu się z treścią? Czy komentują, udostępniają lub pobierają treści? Ostatecznym celem jest przecież jakaś forma konwersji - jeśli więc dokonują konwersji, wiesz, że Twój marketing treści jest skuteczny.

Powiązane: Która z nich zwiększa mój Site Rank: SEO Rich vs. Unique Content

Typy treści - poza blogiem

Stworzenie silnej strategii treści na blogu jest kluczowym filarem w ogólnym podejściu wielu marketerów do content marketingu. Jest to wypróbowany i prawdziwy sposób na angażowanie konsumentów i generowanie ruchu na stronie. Chociaż blogi są najpopularniejszym medium treści (według raportu B2B Content Marketing 2020 93% marketerów korzysta z treści blogowych), nie jest to jedyny sposób na zwiększenie zaangażowania. Poniżej przedstawiamy cztery inne rodzaje treści, które możesz wykorzystać:

1. Podcasty / Audio

Zachęcenie odbiorców do śledzenia i czytania często aktualizowanych treści na blogu może być trudne - i właśnie w tym przypadku podcasty i materiały audio mogą być przydatne w zwiększaniu zaangażowania. Jest to wszechstronne medium treści, które pozwala ugruntować pozycję autorytetu w branży. Według raportu z badań z 2019 r. "54% słuchaczy podcastów było w pewnym stopniu lub znacznie bardziej skłonnych do rozważenia marki po usłyszeniu jej reklamy w podcaście." Clubhouse, aplikacja typu drop-in audio networking, która łączy osoby za pośrednictwem czatów audio, jest znana ze swojej osobistej atrakcyjności; marketerzy mogą ją wykorzystać do dzielenia się wartościowymi treściami poprzez tworzenie własnego pokoju, który trafia w ich niszową branżę, budowanie świadomości marki oraz dołączanie lub łączenie się z liderami branży na czatach w celu zdobycia nowych odbiorców. Innym świetnym przykładem podcastu, który zwiększył swój zasięg i zaangażowanie odbiorców, jest #AskGaryVee firmy VaynerMedia, interaktywny podcast, który angażuje swoich słuchaczy poprzez zadawanie im pytań na różne tematy. Podcasty to świetne medium do angażowania odbiorców, opowiadania historii, kreowania marki i bycia dostępnym zawsze wtedy, kiedy chcą tego Twoi docelowi klienci.

2. Webinaria

Video content marketing jest coraz popularniejszy, ponieważ coraz więcej marketerów włącza go do swojej strategii marketingowej. Według Content Marketing Institute, około 60% marketerów B2B używa webinarów jako narzędzia marketingowego, a inne badanie wskazuje, że jeden webinar może wygenerować ponad 1000 leadów. Oprócz potencjału generowania leadów, webinaria mogą skutecznie i łatwo dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, angażując ich w interaktywny sposób, który pozwala odpowiadać na pytania słuchaczy i zapoznawać się z ich opiniami. Co więcej, można budować autorytet i zaufanie, a także pielęgnować relacje w procesie budowania lojalnej bazy. Jako droga do generowania przychodów, webinaria pozwalają promować produkt, subskrypcję lub usługę i napędzać sprzedaż. Sam webinar może być także tym, za co klienci płacą.

3. Białe księgi / broszury / infografiki

Jasne i zwięzłe treści można przedstawić za pomocą whitepapers, broszur i infografik. W porównaniu z blogami, whitepapers zazwyczaj zapewniają wyższy poziom szczegółowości poprzez dostarczanie dogłębnych informacji na dany temat. Mniejszy nacisk kładzie się na sprzedaż, a większy na rzetelne i zorientowane na rozwiązania informacje. Według raportu 2018 B2B Content Marketing Trends, 71% respondentów z sektora B2B korzysta z białych ksiąg marketingu treści, a ponad 60% uważa białe księgi za najbardziej skuteczne treści. Wysokiej jakości infografiki i broszury zazwyczaj skutecznie zwiększają wydajność SEO poprzez zwiększanie zaangażowania użytkowników, dostarczanie treści wizualnych, które pomagają zwiększyć ruch na stronie oraz przyciąganie odbiorców docelowych za pomocą uproszczonych treści. Może to szybko doprowadzić do pożądanych konwersji, ponieważ zwiększa zaufanie i pokazuje wiedzę specjalistyczną.

4. Youtube / Marketing wideo

Treści wideo stanowią skuteczną alternatywę dla blogów i mogą być najbardziej zapadającym w pamięć typem treści. Badania pokazują, że 61% marketerów postrzega wideo jako "bardzo ważną lub bardzo ważną" część swojej strategii marketingowej, a 74% twierdzi, że wideo przynosi lepszy zwrot z inwestycji niż statyczne obrazy. YouTube jest najpopularniejszą platformą dla filmów wideo i źródłem skutecznych treści dla marek, które chcą zwiększyć zaangażowanie. W porównaniu z blogami, odbiorcy są około 10 razy bardziej skłonni do komentowania, polubienia, osadzania i udostępniania treści wideo. Odpowiadanie na komentarze, zachęcanie widzów do subskrypcji i proszenie ich o włączenie dzwonka powiadomień to sposoby na zwiększenie zaangażowania w marketing treści wideo.

Blogi były podstawą marketingu treści, ale nie muszą być jedynym narzędziem w strategii marketingowej. Choć blogi nadal są skuteczne, marketerzy muszą wyjść poza tę wypróbowaną i prawdziwą metodę, aby udoskonalić swoją strategię marketingową i zwiększyć zaangażowanie do poziomu, który może przynieść opłacalne konwersje. Podcasty, whitepapers, treści wideo i webinaria to inne rodzaje treści, które marketerzy powinni rozważyć w celu zwiększenia zaangażowania.

Aby uzyskać pomoc w dywersyfikacji treści i lepszym angażowaniu odbiorców, skontaktuj się z zespołem marketingu cyfrowego Ironmark. Nasi specjaliści są gotowi, aby poprawić Twój marketing treści. A gdy będziesz czekać, sprawdź naszą stronę z zasobami, na której znajdziesz niektóre z naszych niesamowitych treści!