Porady projektowe dla małych przedsiębiorstw

19 października 2020

Kiedy zaczynasz swój własny biznes to przepływ gotówki będzie bardzo napięty, to "wszystkie ręce do pompowania" na początek, aby upewnić się, że dostaje się do najlepszego możliwego startu, wykonując jak najwięcej pracy samodzielnie, aby utrzymać koszty na niskim poziomie. Obejmuje to projektowanie i produkcję wszelkich materiałów marketingowych, takich jak ulotki promocyjne lub plakaty. Aby pomóc Ci zacząć, wymieniliśmy kilka wskazówek projektowych, które pomogą Ci dostać się na drogę i naprawdę sprzedać swoje przedsięwzięcie biznesowe bez konieczności zatrudniania projektanta, podczas gdy pieniądze są napięte.

Pozwalając na białą plamę
Nie wpadnij w pułapkę myślenia białe lub puste miejsce jest złe, jego nie - jest prawie tak samo ważne jak nagłówek, jego pozwala projektowi oddychać. Widzimy tak wiele przypadków, w których klienci starają się wcisnąć jak najwięcej informacji, aby myśleli, że są warci swojej ceny. Posiadanie projektu, który jest zbyt zajęty i który ma problemy z dotarciem z przekazem, będzie tylko utrudniać Twoje wysiłki. Biała przestrzeń wokół innych kluczowych elementów, takich jak nagłówek i obrazy, ułatwia czytanie.

Czcionki
Podobnie jak w przypadku białej przestrzeni jest potrzeba panowania w wyborze czcionek. Na początek, najlepiej jest trzymać się maksymalnie 2 lub może 3 czcionek. To znowu ma na celu nie komplikować projektowania i czytelnik jest w stanie wchłonąć więcej. Dobrym pomysłem jest wybranie dwóch zupełnie różnych czcionek, może jednego szeryfa i jednego bezszeryfowego, użyć jednej dla głównego nagłówka lub paska, a drugiej dla korpusu lub tekstu treści. Obie czcionki muszą być łatwe do odczytania, jest wiele ozdobnych i skomplikowanych czcionek, których można używać, ale po raz kolejny kluczem jest prostota. Posiadanie zbyt skomplikowanej czcionki, która jest trudna do odczytania, nie wyświadczy ci żadnej przysługi.

Jeśli masz problemy, to Pinterest jest dobrym miejscem do rozpoczęcia parowania czcionek, jest wiele propozycji, od których możesz zacząć, jeśli nie jesteś pewien od czego zacząć. Istnieje wiele darmowych stron z czcionkami, takich jak dafont.com lub fontsquirrel.com, więc powinieneś być w stanie znaleźć coś nieco bardziej wyjątkowego niż wybór standardowych czcionek, które są wstępnie załadowane w Twoim oprogramowaniu.

The heirachy dla twojego znaczenia
Bardzo łatwo zrobić wszystko, co odważne i wszystko duże, aby spróbować naciskać wiadomość. Dzięki temu cały projekt będzie wyglądał nijaki i nieinteresująco. Pomyśl o tym, jak podobny do gazety, decydując się na główny nagłówek dużą czcionką pogrubioną, a reszta informacji mniejsze dadzą Twój projekt równowagi. Musisz pamiętać, że Twój projekt musi mieć wpływ w ciągu zaledwie kilku sekund, zanim straciłeś uwagę widzów, więc trzymać się dużego nagłówka, aby zahaczyć w czytniku, należy uważać, aby nie używać zbyt wielu słów albo jeśli można go przeczytać w mniej niż 2 sekundy jest o prawo. Wtedy może mniejszy podtytuł i dalsza mniejsza czcionka dla bardziej szczegółowych informacji.

Nie zapomnij, że będziesz potrzebował wezwania do działania również na końcu wiadomości, w ten sposób możesz popchnąć swoich klientów do ponownego działania do wiadomości, prosty "zadzwoń do nas teraz" lub "sprawdź naszą stronę internetową dla", to brzmi bardzo prosto, ale bez nich czytelnicy są prawdopodobnie wyłączyć po przeczytaniu, więc trzeba kierować je do podjęcia działań po przeczytaniu.

Wejdź do siatki
Jedną z pierwszych rzeczy, których nauczono mnie o projektowaniu, było znaczenie dobrego systemu sieciowego. Posiadanie siatki pozwala projektowi na podążanie za wzorcem; to utrzymuje strukturę dokumentu i nadaje mu porządek. Bez uporządkowania możliwe jest, że projekt może wyglądać amatorsko i brukowany razem. Jest to szczególnie ważne w przypadku wielostronicowego dokumentu, takiego jak broszura czy książeczka, co ułatwia jego czytanie. Wszystkie czasopisma i gazety będą miały system kratek, oczywiście są tam bardzo skomplikowane kratki, ale nie muszą być twoje. Jeśli tworzysz broszurę, to dobrym początkiem jest stworzenie układu jednej strony, z którego będziesz zadowolony, dodanie tekstu, obrazów itp. Następnie po prostu zduplikuj tę stronę i zmień informacje o niej dla drugiej strony, w ten sposób będziesz miał podobny układ dla każdej strony dokumentu, a to sprawi, że będzie ona wyglądać i czuć się bardziej zorganizowana.

Dobra fotografia
Jeśli projektujesz własną ulotkę, to jest bardzo duża szansa, że weźmiesz się za fotografowanie. Pomyśl więc o kompozycji obrazu w jego tle, musisz skupić się na obrazie, ale w ten sam sposób, w jaki dopuściłeś do tego białą przestrzeń, tło obrazu pozwoli Twojemu zdjęciu odetchnąć, jeśli użyjesz czegoś, co nazywa się "zasadą tercji". Podziel projekt na 9 równych części, a ostrość obrazu powinna być w miejscu przecięcia się linii.

Kolory
Zanim zdecydujesz się na swoją paletę kolorów, najlepiej pomyśl o swojej ogólnej marce i jej pozycji na rynku oraz o tym, jak chcesz być postrzegany. Niektóre kolory przywołują pewne osobowości danej marki. Jak już od dzieciństwa w naszej psychice, być może jest to kolor krwi, Red = Danger, ale ma też energię i jest ekscytujący. Zieleń i brązy kojarzą się zazwyczaj z naturalnymi "ziemskimi" produktami i usługami. Prawie wszystkie kolory kojarzą się z emocjami, sprawdź tę infografikę, którą stworzyliśmy, a która pomaga określić kolor, który jest dla Ciebie odpowiedni.

Być może masz już zaprojektowane logo, zakładając, że będą to już kolory związane z Twoim obszarem działalności, więc będziesz musiał zdecydować się na inne kolory, aby to uzupełnić. Ponownie, mniej jest tu zdecydowanie więcej. Zbyt wiele kolorów może być przytłaczające i odciągać uwagę od Twojego przekazu. Podobnie jak w przypadku twoich czcionek, trzymaj się maksymalnie 2-3 kolorów, zdecyduj się na kolor główny (jeśli nie jest on już zawarty w twoim logo), wtedy będziesz potrzebował dwóch innych podkolorów, które pomogą ci w utrzymaniu koloru głównego.

Bądź konsekwentny.
Chcesz, aby klienci rozpoznawali Twoją markę za każdym razem, gdy na nią natkną się. Więc cokolwiek produkujesz - zachowaj spójność. Pomoże to w budowaniu lojalności marki w nadgodzinach. Zawsze dobrze jest rozwijać swoje projekty i udoskonalać je, ale spraw, aby był to stopniowy i organiczny proces, drastyczna zmiana projektu, a zwłaszcza logo zbyt często będzie powodować dezorientację klientów i podważy ich zaufanie do Ciebie.