5 kanałów promocji wydarzeń, których nie możesz pominąć

12 kwietnia 2022

Czy zacząłeś już myśleć o nadchodzącym sezonie eventowym? Cóż, jest już za rogiem i nadszedł czas, aby przejrzeć swój arsenał promocyjny. W XXI wieku promocja wydarzeń zmieniła się diametralnie. Przyjrzyjmy się nieco bliżej najbardziej efektywnym kosztowo kanałom promocji wydarzeń, które pomogą Ci jak najefektywniej wykorzystać wysiłki reklamowe w tym sezonie.

1. Wykorzystaj moc treści

Jeśli masz już bloga, kanał YouTube, serię podcastów lub inny kanał treści, nadszedł czas, aby wykorzystać go do reklamy wydarzenia.

Nie oznacza to jednak, że powinieneś się spieszyć i od razu publikować treści promocyjne. Zachowaj subtelność. Dodaj link do wydarzenia na końcu artykułu związanego z tematem. Stwórz podcast, w którym wskażesz rozwiązania oferowane w ramach wydarzenia. Zorganizuj krótkie wywiady z prelegentami lub gośćmi wydarzenia i udostępnij je na swoim blogu.

Innym sprytnym pomysłem jest nakręcenie filmu "zza kulis". Ludzie uwielbiają oglądać "od środka" każdego procesu. Daj im więc szansę zajrzenia w szczegóły przygotowań do wydarzenia.

2. Skorzystaj z mediów społecznościowych

Tworząc treści promocyjne dla swoich kanałów w mediach społecznościowych, nie zapomnij o zaprojektowaniu hashtagu. Jednym z filarów marketingu w mediach społecznościowych jest udostępnianie. Kiedy Twoje posty są udostępniane, powinny być opatrzone hashtagiem, który łączy się z innymi informacjami na temat wydarzenia. Hashtagi powinny być krótkie i czytelne. Pamiętaj, aby nie używać ich zbyt wiele. Zapoznaj się z optymalną liczbą hashtagów dla każdej platformy mediów społecznościowych.

Nie zapomnij dodać informacji o wydarzeniu do swojego profilu w mediach społecznościowych i ewentualnie zmienić swój status.

Rozważ możliwość zorganizowania konkursu, aby przyciągnąć gości. Mądrze przygotowane konkursy są bardzo popularne i zazwyczaj wymagają śledzenia Twojego konta, co zwiększa świadomość wydarzenia.

Powiązane: Jak podnieść rangę kolejnego wydarzenia dzięki mediom społecznościowym

Platformy mediów społecznościowych oferują również różne płatne narzędzia marketingowe. Na przykład, Facebook Ads pozwala wybrać grupę docelową, platformy, na których chcesz pokazać reklamę, budżet i format. Facebook zajmuje się resztą.

3. Popraw swoje SEO

Czy nie chciałbyś, aby Twoja strona pojawiła się na pierwszej stronie, kiedy ludzie wyszukują w wyszukiwarce wydarzenia związane z biznesem? Tu z pomocą przychodzi SEO. Specjaliści SEO są w stanie wymyślić słowa kluczowe związane z wydarzeniem i zastanowić się nad układem treści, aby pomóc w rozpowszechnianiu wiedzy o wydarzeniu.

Ruch organiczny jest jednym z podstawowych kanałów marketingu wydarzeń. Dzięki niemu na stronę wydarzenia trafiają osoby, które są autentycznie zainteresowane tym, co masz do zaoferowania. Aby zwiększyć ruch organiczny podczas kolejnego wydarzenia, weź pod uwagę następujące czynniki:

  • Optymalizacja wyszukiwania głos owego - wyszukiwanie głosowe jest coraz powszechniej stosowane, zwłaszcza przez osoby w wieku 25-49 lat. Treść na stronie wydarzenia powinna być zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych dla wyszukiwania głosowego.
  • Responsywność dla urządzeń mobilnych - wielu uczestników wydarzeń szuka ich za pomocą urządzeń mobilnych. Ważne jest, aby zoptymalizować stronę wydarzenia pod kątem przeglądania na urządzeniach mobilnych.
  • Linkizwrotne - Jeśli wiarygodna strona internetowa umieści link do strony wydarzenia, ma ona większe szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Zwiększ swoje wysiłki w zakresie backlinkowania. Jednym z najprostszych sposobów na zdobycie linków zwrotnych jest napisanie postu gościnnego.

Twoja strona internetowa to najważniejszy kanał promocji wydarzenia. Wykorzystaj to w pełni, projektując wysokiej jakości stronę docelową wydarzenia. Musi ona zawierać wszystkie szczegóły dotyczące zbliżającego się wydarzenia, mówić o tym, czym zajmuje się Twoja firma (jako gospodarz) oraz zawierać skuteczne wezwanie do działania. Upewnij się, że strona docelowa jest w pełni zoptymalizowana dla każdego urządzenia, nie jest zagracona zbyt dużą ilością treści i ma najwyższej klasy design.

Upewnij sięrównież, że potencjalni uczestnicy mogą kupić bilety lub zarejestrować się bezpośrednio na Twojej stronie, a nie klikać na stronę innej firmy.

4. Zwiększ wysiłki w zakresie e-mail marketingu

Aby zorganizować udane wydarzenie, musisz polegać na komunikacji mailowej. Według EventMB, planiści wydarzeń uważają, że e-mail jest drugim najbardziej efektywnym narzędziem promocji wydarzenia (pierwsze miejsce zajmują media społecznościowe). Aby usprawnić swoje działania email marketingowe:

  • Dostosuj swoje e-maile do użytkowników mobilnych.
  • Popracuj nad CTA, aby było jak najbardziej czytelne i wyraźne.
  • Dodaj interaktywne treści, obrazy i GIF-y, aby przyciągnąć uwagę czytelnika.
  • Ułatwiaj zapisanie się na wydarzenie jednym kliknięciem w treści maila.
  • Personalizuj swoje e-maile dla każdego segmentu potencjalnych uczestników.
  • Twórz mocne i zwięzłe treści.

Tworząc treści do wiadomości e-mail, możesz również pracować nad materiałami drukowanymi. Nie można nie doceniać siły broszur, billboardów i standów. Możesz wykorzystać te same teksty i zdjęcia, które dodasz do wiadomości e-mail, aby stworzyć atrakcyjne materiały do druku.

RELATED POST: 7 WSKAZÓWEK DOTYCZĄCYCH EMAIL MARKETINGU EVENTOWEGO

5. Wykorzystaj opcje płatnego wyszukiwania

Choć wszystkie powyższe narzędzia są bardzo skuteczne, warto rozważyć zastosowanie płatnych reklam w celu szybkiej promocji wydarzenia. Reklamy PPC doskonale radzą sobie z przyciągnięciem uwagi potencjalnych uczestników we właściwym miejscu i czasie. Tymczasem płacisz tylko wtedy, gdy dana osoba kliknie na reklamę.

Upewnij się, że przygotowałeś kopię reklamy, która szybko przykuje uwagę czytelnika i zachęci go do wzięcia udziału w wydarzeniu, pokazując jego istotność i wartość. Można również dostosować targetowanie do konkretnych lokalizacji, danych demograficznych i innych filtrów, aby mieć pewność, że dotrzemy do odpowiedniej grupy odbiorców.

Wykorzystując w pełni te kanały, dajesz swojej imprezie przewagę w promocji i pomagasz zapewnić jej sukces. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w tworzeniu materiałów promocyjnych dla swojego wydarzenia lub w marketingu wydarzenia do grupy docelowej, skontaktuj się z ekspertami z firmy Ironmark. Chętnie pomożemy!