Najważniejsze cechy dobrej ulotki

13 lutego 2019

Zlecenie druku ulotek

Trudno powiedzieć o jednej tylko cesze charakteryzującej dobrą ulotkę. Bez wątpienia jednak mianem takim możemy określić rozwiązanie, które nie tylko nie niszczy się zbyt szybko, ale również w jasny sposób informuje o tym, co jest rzeczywiście ważne. Od ulotki takiej oczekuje się również tego, że będzie zachęcać klienta do skorzystania z danej oferty lub odwiedzenia określonego miejsca.

Nic więc dziwnego, że uwagę należy poświęcać całemu procesowi jej tworzenia, a nie jedynie jego poszczególnym elementom. Przydaje się także pomóc fachowców, którzy niejednokrotnie mają więcej doświadczenia niż my. Jakie cechy ulotki powinny więc mieć dla nas szczególne znaczenie?

Po pierwsze – czytelność

Ulotka powinna być czytelna, a co za tym idzie, tekst, który się na niej znajduje, musi mieć atut poprawności, dobrego ułożenia i takiego rozplanowania, które będzie przyciągać naszą uwagę. Tylko w ten sposób będziemy też mieli pewność, że nic nie zakłóci swobodnej lektury.

Po drugie – estetyka

Ulotki zwykle kojarzą się z tanią formą reklamy, której nie poświęca się wiele uwagi. Nic więc dziwnego, że nawet osoby, które starają się wykonywać je z dużą starannością muszą często walczyć z tym stereotypem. Już choćby dlatego tak ważne jest zatroszczenie się o jej atrakcyjny wygląd. Dobrze jest też pamiętać, że choć za wydruk ulotki odpowiada konkretna drukarnia, klient z pewnością będzie utożsamiał ją z firmą, której oferta znajduje się na wręczonej mu kartce papieru. Jeśli więc zależy nam na tym, aby wizerunek naszej firmy był spójny i pozytywny, nie powinniśmy pozwalać sobie na niedociągnięcia estetyczne.

Po trzecie – niski koszt

Trudno ni zgodzić się z tym, że dobrą ulotką jest przede wszystkim ta, która przyniesie korzyści nie tylko firmie odpowiedzialnej za jej przygotowanie, ale również potencjalnemu odbiorcy. Nie można jednak stawiać wyłącznie na jej piękno bez analizy czynnika finansowego. Koszt nie może być duży, drukowanie ulotek powinno być bowiem dla nas opłacalne.

Tani druk ulotek

Po czwarte – staranna analiza treści

Gdy mówimy o tym, że ulotka powinna być w jak największym stopniu przemyślana, zwykle dochodzimy do wniosku, że uwaga ta znajduje zastosowanie na poziomie ilustracji lub grafik. A przecież nie tylko one wpływają na jej atrakcyjność wizualną. Nie bez znaczenia wydaje się również krój pisma, jego wielkość, a nawet styl formatowania. Pozwoli to naszej ulotce wyróżnić się z tłumu sobie podobnych.

Po piąte – kolory

Niekiedy można stawiać na artystyczne ulotki czarno-białe, co do zasady jednak od druku tego rodzaju oczekuje się, że będzie on zwracał na siebie uwagę. W rezultacie najlepiej sprawdzają się ulotki kolorowe, może nawet nieco krzykliwe.

Po szóste – indywidualizacja

Nie zaszkodzi także, jeśli już na etapie projektowania ulotki zastanowimy się nad tym, co może ją wyróżniać na tle rozwiązań oferowanych przez inne firmy. Tu wiele zależy od poziomu kreatywności, jaki posiadamy. Może się okazać, że nie mamy pomysłu na ulotkę inną niż wszystkie, nawet wtedy nie musimy jednak składać broni. Na rynku nie brakuje profesjonalistów, którzy zaproponują nam niekonwencjonalne, interesujące rozwiązanie.