Jakie czynniki wpływają na koszt ulotki?

11 lutego 2019

Ile kosztują ulotki reklamowej

Zarówno samo drukowanie ulotek, jak i sama jego wycena, są uzależnione od przynajmniej kilku czynników. Kluczowe znaczenie wydaje się mieć to, na jakim papierze i w jakim nakładzie będą one drukowane, nie bez znaczenia jest jednak i to, czy będą one drukowane na jednej, czy też na dwóch stronach. Także dodatkowe uszlachetnianie papieru wpływa na koszt ulotki. Każdemu z tych elementów warto zatem przyjrzeć się bliżej.

Po pierwsze – rodzaj papieru

Rodzaj papieru przesądza o tym, czy zdecydujemy się na druk cienkich i tanich ulotek, czy też grubszych, choć jednocześnie nieco droższych. Warto o tym pamiętać zwłaszcza, że podjęta przez nas decyzja wcale nie pozostanie bez wpływu na efekt końcowy. Za najczęściej wykorzystywaną uznaje się gramaturę 130 g charakteryzującą się tym, że jest tylko nieco grubsza niż standardowa kartka papieru. Na szczęście, już taka gramatura wystarczy, aby zapewnić ulotce odpowiedni wygląd i wytrzymałość. Jeśli decydujemy się jednak na ulotki składane, pamiętajmy, że papier, na którym są one wykonywane, powinien być nieco grubszy. Tu dobrym pomysłem jest gramatura 170 g. Drukarnie polecają nam również tak zwane ulotki ekskluzywne. Te wyróżnia gramatura wynosząca 250, a nawet 300 g. O wyborze odpowiedniego papieru przesądza przede wszystkim cel, jaki ma realizować ulotka. Nie bez znaczenia okazuje się jednak również wielkość naszego budżetu przeznaczonego na reklamę.

Nakład ulotek

Także nakład ulotek może mieć wpływ na ich koszt zwłaszcza, jeśli interesuje nas tak zwana cena jednostkowa. Tu zasada jest prosta. Im więcej ulotek znajduje się w nakładzie, tym niższa jest cena za jedną z nich. Warto o tym pamiętać, czasem bowiem zakrojenie kampanii z wykorzystaniem ulotek na nieco szerszą skalę będzie bowiem tylko odrobinę droższe od podobnego przedsięwzięcia w jego podstawowej formie.

Nakład ulotek reklamowych

Dodatkowe sposoby na uszlachetnianie

Gdy decydujemy się na relatywnie tanie ulotki, te zwykle są produkowane z wykorzystaniem relatywnie taniego papieru o standardowym formacie i w odpowiednim nakładzie. Jeśli jednak chcemy, aby nasze ulotki wyróżniały się na tle tego, co klientom może zaproponować konkurencja, powinniśmy zastanowić się nad tym, jak dodatkowo wykończyć papier. Tylko od nas zależy to, czy zdecydujemy się na foliowanie ulotek, ich lakierowanie, srebrzenie, czy też złocenie. Każda z tych metod jest interesująca nie tylko dlatego, że zapewnia ulotkom wspaniały wygląd, ale i dlatego, że zwiększa ich żywotność. Oczywiście, każda taka dodatkowa opcja automatycznie zwiększa koszt, jaki generuje druk ulotki. Nadal mamy jednak do czynienia z inwestycją, która zasługuje na to, aby się nią zainteresować. Ogromne wrażenie, jakie takie ulotki robią na klientach, niejednokrotnie przekłada się na wyraźny wzrost liczby zamówień.

Ulotki nie dla każdego

Mówiąc o kosztach ulotek warto poruszyć temat sposobu ich rozprowadzania, okazuje się bowiem, że właśnie tu wiele firm popełnia poważny błąd. Jeśli zależy nam na wysokiej skuteczności w akcji ulotkowej, musimy zadbać o to, aby potencjalni zainteresowani sami po nie sięgali.