Interaktywne treści dla firm - to działa

17 maja 2022

Treści to kluczowy aspekt marketingu cyfrowego. Wyjątkowi marketerzy zdają sobie sprawę z wartości tworzenia więzi z konsumentami. Prawdą jest, że kliknięcia i wyświetlenia mają znaczenie, ale to, co jest naprawdę ważne, to budowanie więzi. Treści interaktywne angażują czytelników, widzów i słuchaczy w działania. Dzięki interaktywnym treściom Twoi odbiorcy mogą dokonywać wyborów, odpowiadać na pytania i przyswajać więcej informacji.

Na czym polega siła interaktywnych treści?

Ludzie uwielbiają angażować się w działania. Uwielbiają dzielić się swoimi opiniami, dobrze się bawić i rozwiązywać quizy. W przypadku tradycyjnych treści konsumenci są po prostu czytelnikami, którzy nie mają żadnego związku z marką. Jednak w przypadku treści interaktywnych konsumenci są bardziej skłonni do dzielenia się i otrzymywania informacji zwrotnych.

Według badań Content Marketing Institute (CMI) 87% twórców treści uznało, że treści interaktywne przyciągają uwagę czytelników bardziej niż treści statyczne. Treści interaktywne generują ponad dwa razy więcej konwersacji niż treści pasywne. Zaangażowanie czytelnika lub widza sprawia, że ma on powód, aby pozostać na stronie internetowej, co daje możliwość przesunięcia go dalej w dół lejka sprzedażowego.

Jakie są korzyści z wykorzystania treści interaktywnych?

Wysoki wskaźnik zaangażowania

Badania przeprowadzone przez CMI pokazują, że 91% marketerów B2B wykorzystuje marketing treści w celu dotarcia do klientów. Oznacza to, że prawie każdy marketer stara się tworzyć blogi, artykuły, e-booki i filmy wideo dla nowych i lojalnych odbiorców. Jak można sobie wyobrazić, klienci są zasypywani informacjami.

Wraz z natłokiem informacji zmienia się także długość czasu poświęcanego przez ludzi na skupienie uwagi. Najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorców jest dostarczenie im angażujących treści. Czytelnicy oczekują fascynujących historii, którym towarzyszą wspaniałe grafiki.

Optymalizacja persony

Według Neila Patela, marketing interaktywny stanowi idealną platformę do angażowania klientów i mapowania ich person. Ludzie oceniają się w testach oceniających, quiz wskazuje, co czytelnik wie, a czego nie wie, a kalkulator rzuca światło na parametry, z których korzystają klienci.

Najlepsze jest to, że interakcja pomaga zbierać istotne dane, które można wykorzystać do tworzenia bardziej adekwatnych treści i budowania lojalności wobec marki. To sytuacja korzystna dla obu stron - Twoi odbiorcy lubią być aktywni, a Ty masz dostęp do danych najwyższej jakości.

Zastosowanie w procesie zakupowym

Marketing interaktywny odgrywa rolę na wszystkich etapach procesu zakupowego, co czyni go wszechstronną strategią marketingową. Gdy kupujący przechodzi przez każdy etap, możesz wykorzystać interaktywne treści do budowania spójności marki i edukowania kupujących w zakresie Twoich rozwiązań. Na etapie świadomości możesz wykorzystać ankiety, sondaże, testy samooceny i testy wiedzy, które sprawią, że czytelnik będzie chciał dowiedzieć się więcej. Na etapie oceny nabywca może korzystać z interaktywnych whitepapers, a na etapie decyzji będzie korzystał z kalkulatorów i ankiet w celu podjęcia decyzji.

Zwiększanie świadomości

Interaktywne treści zwiększają świadomość marki poprzez odróżnienie jej od konkurencji. Na etapie świadomości w podróży kupującego, przedstawienie problemu potencjalnemu klientowi jest kluczowe. Infografika, quiz lub kwestionariusz z ciekawostkami mogą pomóc nowym odbiorcom zapamiętać Twoją markę. Kiedy użytkownicy podejmą wyzwanie, będą w stanie rozpoznać Twoją markę, jeśli zetkną się z nią ponownie.

Edukowanie kupujących

Na etapie rozważań potencjalny nabywca jest zainteresowany zrozumieniem, w jaki sposób Twój produkt może rozwiązać jego problemy. Według Demand Metric, 93% marketerów interaktywnych uważa, że treści interaktywne są skuteczne w edukowaniu kupujących, w porównaniu z 70% marketerów, którzy używają treści pasywnych.

Wypełnij luki w swojej kampanii marketingu treści

Marketing interaktywny nie musi być samodzielnym projektem. Można go wykorzystać w innych kampaniach. Na przykład, w płatnych mediach, używasz interaktywnych reklam, aby zwiększyć liczbę kliknięć. Na blogu firmowym można umieścić quizy, na które czytelnicy będą mogli odpowiadać. Dzięki mediom społecznościowym masz doskonałą platformę, na której możesz poprosić klientów o bezpośredni feedback poprzez interaktywne posty.

Powiązane pliki do pobrania: idealny planer mediów społecznościowych

Podsumowanie

Zaangażowanie odbiorców jest niezbędne do osiągnięcia celu marketingowego i zwiększenia sprzedaży. Dzięki odpowiednim wskazówkom, możesz wykorzystać interakcje do lepszego marketingu. Jeśli jesteś zainteresowany wprowadzeniem interaktywności do swoich kampanii marketingowych, jesteśmy tu, aby Ci pomóc. Skontaktuj się z firmą Ironmark już dziś, aby uzyskać więcej informacji!